2109
معاونت امور زنان افزایش مرخصی زایمان را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند

معاونت امور زنان افزایش مرخصی زایمان را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند

1393/06/03 بازدید876

 شهلا میر گلو بیات در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: تا کنون در جلساتی که با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتیم گزارش مکتوبی در خصوص عملکرد این معاونت به فراکسیون زنان ارائه نشده است و تنها در حد نامه و پیگیری امور بوده است.


وی با انتقاد از اینکه طرح‌هایی مانند بیمه زنان خانه‌دار هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، گفت: در دولت‌های گذشته نیز طرح‌ها و قوانین خوبی مدون شده بود که متأسفانه هیچکدام وارد فاز اجرایی نشد و نباید طرح‌ها و قوانین در حوزه زنان با تغییر دولت‌ها بر زمین بماند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس همچنین به قانون افزایش مرخصی زایمان مادران شاغل اشاره کرد و گفت: ایرادی که شورای نگهبان بر این قانون وارد کرده است کاملا به جا و درست است چرا که اجرای چنین مواردی نیازمند قانون دائم و همیشگی است و ما هم اکنون منتظر هستیم تا معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصمیم خود را در این زمینه اعلام کند چرا که هم اکنون که دستگاه ها مجاز شده‌اند به صورت اختیاری آن را انجام می‌دهند به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش تا کنون انجام این قانون را نپذیرفته است.

میرگلوبیات ادامه داد: معاونت امور زنان ریاست جمهوری می‌تواند در صورتی‌که بخواهد با تغییر کلمه «مجاز» به «مکلف» در لایحه جدید دستگاه‌ها را موظف به انجام این کار کند.

 
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها