2109
کم خونی ناشی از فقر آهن را به طور قطعی درمان کنید

کم خونی ناشی از فقر آهن را به طور قطعی درمان کنید

1397/08/07 بازدید3244

ساختار بدن انسان بر پایه "یون" است و به همین دلیل داروها بایستی بر پایه یون ساخته شوند تا تأثیر بهتری بر بدن بگذارند و همچنین بدون عوارض باشند.

متاسفانه، تمامی فرآورده های دنیا همچون شربت، قطره، قرص و کپسول ژله ای بر پایه "مولکول" ساخته می شوند که عوارض این آهن مولکولی شامل: اسهال، یبوست، تهوع، استفراغ، اختلال در عملکرد کبد، ازبین بردن ویتامین های A و E و C، سیاه شدن دندان کودکان، ناراحتی معدی و ...... است.

دکتر امید رﺟﺒﯽ کبود چشمه ﻋﻀﻮ اﻧﺠﻤﻦ سلطنتی طب گیاهی اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن و انجمن داروهای طبیعی امریکا، یک داروی گیاهی بر پایه "یون" و کاملا مطابق با ساختار بدن انسان با هدف درمان قطعی کم‌خونی ناشی از فقر آهن (با نام شربت فروتونیک) طراحی کرده است که بواسطه گروه مدیریت پروژه تئوری دهم تجاری سازی گردیده و از ابتدای مردادماه سال 97 وارد بازار شده است .

این دارو، تنها دستاورد مکمل آهن به شکل یونی (نه مِلح یا نمک) بر پایه 100 % گیاهی با خواص منحصر به فرد، کاملاً مبتنی بر اصول داروسازی جالینوسی (گالنیک) می باشد.

 فرمولاسیون نوین این دارو به گونه ای است که پس از مصرف آن، بدن دیگر نیاز به مصرف هیچ داروی کم‌خونی ندارد. و بصورت کاملاً طبیعی شروع به جذب آهن کرده و میزان جذب آهن توسط بدن انسان به حد مطلوبی می رسد.

اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺪ، دارﻧﺪه ﭘﺘﻨﺖ آﻣﺮﯾﮑﺎ و ایران می باشد. در داﻧﺸﮑﺪه ﻫﺎ و ﻣﺮاﮐﺰ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ارزﯾﺎﺑﯽ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ و آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮان نمونه، در ﺳﺎل 1389 در ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻣﻮﻟﮑﻮﻟﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ رﻓﺴﻨﺠﺎن، مصرف اﯾﻦ دارو بر روی  163 بیمار مبتلا ﺑﻪ ﮐﻢ ﺧــﻮﻧﯽ، ﻣﻮرد ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻠﻤﯽ و ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻠﻪ ﺟﺎﻟﺐ و ﺑﯽ ﺑﺪﯾﻞ و ﺑﺎ درﺟﻪ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﻨﺪی ﺑﺎﻻ ﮔﺰارش ﺷﺪ.همچنین این دارو توانسته است تاییدیه انجمن تغذیه ایران را نیز کسب کند.

 آهن در بدن انسان به صورت یون و در ترکیب با پروتئین ‌ها است. بنابراین، کم خونی ناشی از فقر "یونِ آهن" می باشد و به علت فقر "مولکول آهن" نیست. لازم به ذکر است که شکل مولکولی آهن برای سلول‌ های بدن به شدت سمّی و خطرناک است.

آﻫﻦ ﯾﮑﯽ از رﯾﺰ ﻣﻐﺬی های ضروری ﺑﺮای داشتن ﺑﺪﻧﯽ ﺳﺎلم و ﻧﯿﺮوﻣﻨﺪ اﺳﺖ، ﺑﻪ اﯾﻦ دﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ از اﺟﺰاء ﺗﺸﮑﯿﻞ دﻫﻨﺪه ﻫﻤﻮﮔﻠﻮﺑﯿﻦ می باشد، به اکسیژن متصل شده و انتقال اکسیژن را از ریه ها به تمام سلول های بدن آسان می‌کند. کمبود آن موجب «آنِمی» می شود. طبق جامعه آماری از آنمی فقر آهن ؛30 % از جمعیت کره زمین به فقر آهن مبتلا هستند. 

عوارض کم خونی ناشی از فقر آهن شامل: بی اشتهایی، سو تغذیه و سوء جذب، حالت تهوع، یبوست، رنگ پریدگی و بی حالی، ریزش مو، افسردگی، خستگی زودرس و مفرط، کاهش ضریب هوشی و قدرت یادگیری، تنگی نفس، ضربان قلب نامنظم و شدید، میل به خوردن یخ و خاک و کاغذ، تند خوئی، زودرس بودن زایمان، بی خوابی، بیش فعالی کودکان و ......... می باشد.

به گفته دکتر رجبی؛ زمانی که کم خونی ایجاد می شود، بهترین و غنی ترین رژیم غذایی هم قادر به اصلاح این وضعیت نیست و مصرف مکمل آهن جهت تنظیم سطح گلبول قرمز خون و بازگشت آهن به بدن برای دوره‌ های مشخص، ضروری و تأثیرگذار است.

جذب آهن از طریق رژیم غذایی، اغلب تحت تأثیر شکل آهن موجود در آن می باشد. آهن موجود در پروتئین های حیوانی (آهن هِم) نسبت به پروتئین های گیاهی (آهن غیرهِم) بیشتر جذب می شود. لذا گیاه خواران، بیشتر در معرض خطر کم خونی ناشی از فقر آهن هستند.

بر اساس مطالعه ای که بر روی گیاه موجود در این دارو شده است؛ آهن موجود در آن از نوع هِم مانند آهن منابع حیوانی مشخص شده است و در هر 100 گرم شربت فروتونیک، 20.4 میلی گرم آهن قابل جذب (به میزان 3 برابر جگر سیاه گوساله) به شکل آهن هِم  Heme(فرو Fe2+) وجود دارد.

با توجه به تحقیقات گروه سرمایه گذار بر روی این دارو می توان گفت این دارو تنها یک مکملِ صرف، جهت جبران كمبود آهن نمی باشد. بلكه بيش از 12 ریز مغذی در آن وجود داد. از جمله: 1400 واحد ویتامین C ، مقادیر بسیار بالایی از ویتامین D و املاح کلسیم و منیزیم و ..... در حقيقت این شربت یک مولتی ویتامین مینِرال حاوی آهن می باشد.

این دارو ﻓﺎﻗﺪ: اﻟﮑﻞ و  ﻣﻮاد ﻧﮕﻬﺪارﻧﺪه مانند: ﻧﯿﺘﺮات ﺳﺪﯾﻢ، ﻧﯿﺘﺮات ﭘﺘﺎﺳﯿﻢ، ﺑﺰوآت ﺳﺪﯾﻢ و ﺷﯿﺮﯾﻦ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ: آﺳﭙﺎرﺗﺎم، ساخارین است

ارسال نظر شما

login captcha

سلام مامانای عزیز ، من شربت آهن گیاهی فروتونیک رو خریداری کردم. الان چند وقتیه که دارم به دختر گلم میدم و خداروشکر دخترم حسابی جون گرفته، به اشتها اومده و کم خونیشم جبران شده. 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16496 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11654 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4707 بازدید