2109
درمان قطعی سردرد های میگرنی و مزمن با طب درد ممکن شد

درمان قطعی سردرد های میگرنی و مزمن با طب درد ممکن شد

1400/02/03 بازدید2202
اگر با سردرد مزمن و بیماری میگرن درگیر هستید، کلینیک سردرد دکتر اسفندیاری با متدهای جدید علمی و روز دنیا با نام طب درد بیماری شما را به طور قطعی درمان می‌ کند.

درمان سردرد از موارد چالشی و بسیار حساسی است که افراد زیادی به‌دنبال پیدا کردن راه حل آن هستند. با توجه به تنوع و گوناگونی انواع سردرد و علل پیدایش آنها، درمان این عارضه نیز به‌روش‌های گوناگون انجام می‌شود.

سردرد میگرنی نیز ، با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که دارد مورد مداوا قرار می‌گیرد. صرف‌نظر از تنوع روش‌هایی که برای این کار وجود دارد، امروزه درمان میگرن به‌طور قطعی در تهران توسط متخصص سردرد در کلینیک اعصاب و روان قابل اجرا است.

در این مطلب:

  • از درمان سردرد میگرنی و علل و علائم این بیماری با شما گفتگو می‌کنیم.
  • از ناکامی روش های کلاسیک درمان سردرد میگرنی برایتان می‌گوئیم.
  • به معرفی کلنیک تخصصی سردرد دکتر اسفندیاری جهت  درمان قطعی این بیماری خواهیم پرداخت.
با ما تا انتها باشید.

 

 

ریشه سردرد میگرن چیست؟ چرا و چگونه رخ می‌دهد؟

سردردها به علل مختلف مانند نارسایی در خون‌رسانی به مغز، بیماری‌های زمینه‌ای و میگرن رخ می‌دهند و اصولا به ۲ دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند:

انواع سردردهای اولیه شامل میگرن، سردرد مزمن روزانه و سردردهای خوشه‌ای بوده و علل گوناگون دارند. تلاش برای درمان سردرد از این نوع نیز با روش‌های کلاسیک سال‌هاست که در مطب‌ها انجام مي‌شود.

سردرد ثانویه به انواع ناشی از تومور گفته می‌شود که کمتر از ۲ درصد از کل سردردها را تشکیل داده و به‌دلیل ضایعات مغزی رخ می‌دهند.

دلیل بروز میگرن، که از شایع‌ترین انواع سردرد است هنوز به‌درستی شناخته شده نیست. اما بسیاری از افراد دچار این عارضه، از سابقه فامیلی آن در اقوام و نزدیکان خود خبر می‌دهند.

میگرن نوع دیگری از عارضه سردرد است که در انواع متفاوت رخ داده و دلایل آن نیز بسته به نوع آن با یکدیگر متفاوتند.

دردهای میگرنی بسیار کسالت‌آور و خسته کننده بوده و تاثیرات نامطلوبی بر زندگی و روحیه افراد دارد. درمان سردرد از نوع میگرنی به روش‌های قدیمی هم تا این زمان نتوانسته تاثیر چندانی به‌جا بگذارد.

این بیماری دارای دو نوع اصلی است که در ادامه مطلب با آنها آشنا می‌شویم.

 

 

از تفاوت میگرن دوره‌ای و اپیزودیک چه می‌دانیم؟

 

میگرن دوره‌ای یا مزمن (Chronic migraine):

 به نوعی از این بیماری گفته می‌شود که سردردهای تپشی آن در بیش از نیمی از روزهای ماه تکرار شده و لااقل تا ۴ ساعت ادامه یابد. منشا این نوع سردرد میگرن اغلب به موارد عصبی مربوط بوده و ریشه در مشکلات این بخش از بدن دارد.

میگرن از نوع اپیزودیک (Episodic Migraines):

به نوعی از این بیماری اطلاق می‌شود که در تعداد روزهای کمتر و با شدت پایین‌تری رخ می‌دهد. این نوع سردرد اغلب به عوامل محیطی نیز بستگی داشته و با آنها شدت و ضعف پیدا می‌کند.

موارد مختلفی از بوها، رنگ‌های تند، نور شدید و غیره می‌توانند عامل شروع حملات میگرنی باشند.

شناخت این عوامل و دوری از آنها راهی آسان برای پیشگیری از بروز یا شدت یافتن این عارضه است.

میگرن اغلب با علائمی نظیر تهوع، استفراغ و حساسیت بالا به نور و صدا رخ داده و با تپش‌های شدید در بخشی از سر همراه است. علت این تپش‌های نبض مانند، تنگ و گشاد شدن متناوب قطر عروق گیجگاهی در هنگام بروز حملات میگرن است.

این نوع سردرد به‌تدریج آغاز شده و برای مدت زمانی بین ۴ تا ۷۲ ساعت به‌طول می‌انجامد و از عوارض آن اختلال در بینایی است. فرد دچار میگرن با نور شدید مشکل اساسی دارد و سردرد او در این شرایط به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

دریافت این اطلاعات مبنای خوبی برای تحقیقات همه‌جانبه دانشمندان بر کیفیت عملکرد سلول‌های ماهیچه‌ای و نقطه آغاز درمان سردرد به روش نوین یا طب درد است.

 

از مسکن‌های میگرن بیشتر بدانیم !

این نوع سردرد نیز مانند انواع دیگر این بیماری ها ، با استفاده از مسکن‌ها ( قرص سردرد ) قابل التیام است. اما این تسکین موقتی بوده و پس از گذشت مدتی دوره‌های درد دوباره تکرار می‌شود.

برخی از این مسکن‌ها عبارتند از: آسپرین، ناپروکسن، بروفن، دیکلوفناک، ریزاتریپتان، آلموتریپتان مالات و... هم‌چنین تسکین با ترکیبات دارویی نیز مانند اکسدرین که از ترکیب آسپرین و استامینوفن تولید می‌شود امکان‌پذیر است.

گرچه این داروها برای مدتی به کاهش درد کمک می‌کنند اما درصورت استفاده طولانی مدت، مشکلات دیگر وابسته به دارو ایجاد می‌کنند. ولی خبر خوب اینکه میتوانید دیگر قرص مصرف نکنید و سردرد میگرنی یا مزمن خود را درمان نمایید .

 طب درد: روش قطعی درمان سردرد میگرن در کلینیک تخصصی سردرد !

برای افرادی که طی سال‌ها به این نوع سردرد دچار بوده و از عوارض آن رنج مي‌برند، بی‌شک خبر پیدا شدن درمان قطعی آن بسیار مسرت‌بخش است. به‌ویژه هنگامی که بدانیم این درمان در داخل کشور و توسط متخصص کارآزموده ایرانی قابل اجراست.

اما این درمان چگونه و در کدام مرکز معتبر قابل اجراست؟

در ادامه مطلب شما را با کلینیک سردرد دکتر اسفندیاری در تهران ، معتبرترین مرجع درمان میگرن به روش نوین آشنا می‌کنیم. در این مرکز ضمن آشنایی با میگرن و علل بروز آن، از روش‌های موجود برای کاهش فرکانس درد نیز آگاه شده و آنها را در مسیر بهبود خود به کار خواهید گرفت.

با ما همراه بمانید.

درمان قطعی سردرد میگرن در کلینیک تخصصی سردرد

طب درد یا Pain Medicineروش درمانی نوینی است که با همکاری پزشکان ایرانی، آلمانی و امریکایی در حوالی سال ۲۰۰۸ میلادی بنیان گذاشته شد. در این روش که پایه و اساس آن فن‌آوری فوق پیشرفته است، مراحل درمانی از طریق ۴ شیوه بر روی سیستم اعصاب و گردش خون اجرا می‌شوند.

نخستین دستاورد این روش که عمری درحدود ۱۰ سال دارد، کاهش چشمگیر انجام اعمال جراحی بوده که در بسیاری موارد جز آزار بیماران و ایجاد چالش‌های تازه برای آنها ثمری نداشته است.

هم‌چنین این روش درمانی نوین، کاربرد داروهای شیمیایی مصرف شده برای درمان سردرد میگرن را تاحد امکان کاهش داده است. داروهایی که بی‌شک معاف از عوارض جانبی نیستند.

طب درد که عوارض جانبی نیز به دنبال ندارد، ضمن درمان قطعی بیماری با تکنولوژی ریز میکروسکوپی، از طرف بیماران با اقبال بسیار بالا روبرو شده است.

بنیان این دانش نو برای درمان سردرد، بر پایه مطالعاتی در زمینه عملکرد سلول‌ها قرار داده شد. بر این اساس عملکرد سلول‌های ماهیچه‌ای و میدان‌های الکتریکی جاری در حوزه عملکرد آنها از یکسو، و تاثیرات این مجموعه بر دیگر بافت‌ها به‌ویژه عروق و اعصاب از سود دیگر مورد کنکاش قرار گرفت.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد که جریانات و امواج مغناطیسی حاصل از آنها از طریق بافت ماهیچه‌ای قابل شناسایی، تشخیص و کنترل است.

تحقیقاتی که بر اساس این تکنولوژی نوین انجام شد ثابت کرد عملکرد بافت‌های ماهیچه‌ای و سلول‌ها شباهت زیادی با یک سیستم الکتریکی پیچیده دارد. بر این اساس، بافت‌های ماهیچه‌ای دارای پتانسیل الکتریکی بوده و می‌توانند بسیاری از اثرات درمانی موازی و جایگزین را بازسازی کنند.

این اطلاعات به درمانگر کمک می‌کند تا با شبیه‌سازی شکل و فرکانس مربوطه، به مراحل درمان کمک کرده و بیمار را در مسیر بهبودی قرار دهد.

۴ روش مورد استفاده در فن‌آوری درمان سردرد میگرن

  • طب سوزنی
  • افزایش خونرسانی
  • کایروپراکتیک
  • اسکن عروق و اعصاب

 

هر یک از این شیوه‌ها با کنار گذاشتن شیوه‌های قدیمی نظیر مصرف داروهای شیمیایی و جراحی‌های متداول، بر اثرات درمانی این روش‌ها تمرکز نموده و مراحل درمان میگرن از این طریق پیگیری می‌شود.

درمان بر روی مخچه در این روش با خونرسانی آغاز شده و به‌دنبال آن اثرات مثبت این شیوه یک به یک نمایان می‌گردد.

برخی از این آثار درمانی عبارتند از:

  • افزایش تولید آدنوزین تری فسفات‌ها (ATP) یا عوامل انتقال انرژی در سلول‌ها تا ۵ برابر
  • افزایش خونرسانی و گردش منظم و بالای خون در بافت هدف (جریان خون موضعی)
  • کاهش تخریب بافتی
  • تقویت روحیه بیمار در مواجهه با درد طی دوره درمان سردرد میگرن
  • بازسازی استخوانی
  • کاهش و کنترل درد
  • بازسازی سلولی

· کنترل التهاب و کاهش آن جهت تسریع درمان سردرد

لازم به ذکر است این روش درمانی مختص سردرد میگرن نبوده و در بسیاری موارد دیگر مرتبط با سلسله اعصاب نیز کاربرد دارد.

 

آیا میتوان گفت در ایران به‌ طور قطع به درمان سردرد میگرن دست یافته ایم ؟

طی سال‌ها روش‌های گوناگون برای درماناین بیماری به نتایج مثبت چندانی نرسیده و میگرن کماکان برای بسیاری از مبتلایان چالشی دردناک است. مشکلی که کارهای روزمره افراد را تحت تاثیر قرار داده و از حالت طبیعی خارج می‌کند.

اما اکنون و با ابداع روش طب درد، درمان قطعی میگرن برای نخستین بار در کلینیک دکتر اسفندیاری امکان‌پذیر شده است. روشی که بدون نیاز به تزریق و مصرف مواد و داروهای شیمیایی و با تکیه بر علوم و فن‌آوری جدید ابداعی توسط دانشمندان انجام می‌شود.

این تکنیک جدید با تاثیر بر روی مخچه و گردن، سلول‌های ماهیچه‌ای این نواحی را مبنای کار قرار داده و از این طریق به درمان سردرد میگرن به‌طور قطعی اقدام می‌کند. این پدیده جدید‌ درمانی ناشی از اطلاعات دریافتی در مورد تاثیر این روش بر ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن بوده و با سایر روش‌ها کاملا متفاوت است.

کلام پایانی

با مراجعه به کلینیک اعصاب و روان دکتر اسفندیاری از روش نوین درمان میگرن با طب درد بهره‌مند می‌شوید. با استفاده از طب درد ، بسیاری از بیماری‌های مربوط به سلسله اعصاب قابل درمان هستند.

شما میتوانید از مشاوره رایگان کلینیک دکتر اسفندیاری بهره‌مند شده و آمادگی ذهنی مناسبی جهت درمان سردرد خود پیدا می‌کنید.

میتوانید جهت دریافت نوبت و اطلاعات بیشتر در این به وب سایت کلینیک تخصصی سردرد دکتر فرشته اسفندیاری به آدرس https://dr-esfandiari.com  مراجعه نمایید .

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها