2109
پس انداز با درآمد کم؛ 5 راهکار ساده

پس انداز با درآمد کم؛ 5 راهکار ساده

1397/08/07 بازدید2086

یکی از مهم‌ترین روش‌های پس انداز با درآمد کم این است که بدانید برای چه چیزهایی هزینه کامل پرداخت کنید و بابت خرید چه چیزهایی لازم نیست هزینه زیادی بپردازید؛ بلکه باید به دنبال فرصت باشید و سراغ موقعیت‌های ویژه بروید. در این نوشته با پنج مورد از چیزهایی که می‌توانید با این روش بخرید و در پس انداز پولتان جلو بیفتید، آشنا خواهید شد.

پس انداز با درآمد کم و خرید ماشین دست دوم

وقتی قرار است پس انداز با درآمد کم داشته باشید و در عین حال دوست دارید ماشین بخرید؛ لازم نیست حتما سراغ ماشین نو بروید؛ چون به محض اینکه سوار ماشین شوید و استارتش را بزنید، خود به خود 20 درصد از قیمت آن کم خواهد شد. بنابراین خرید ماشین نو توجیه اقتصادی ندارد.  به جای این کار بهتر است دنبال ماشین‌های تمیزی باشید که بیشتر از دو الی سه سال کار نکرده‌اند.

از طریق روش‌های زیر می‌توانید راحتتر ماشین دلخواهتان را پیدا کنید:

*به دوستان و آشنایانتان بگویید دنبال ماشین می‌گردید؛ بنابراین اگر مورد خوبی دیدند به شما اطلاع دهند.

*هر روز به سایت‌های فروش آنلاین ماشین سر بزنید و خیلی زود با مواردی که به نظرتان مناسبتر می‌رسند، تماس بگیرید.

* هنگامی که در خیابان تردد می‌کنید، حواستان به ماشین‌هایی که برچسب «فروشی» دارند، باشد.   

خرید به صرفه تشک

تشک و سایر لوازم خواب معمولا قیمت زیادی دارند؛ اما می‌توان در خریدشان صرفه جویی کرد. روش خرید تشک و در عین حال پس انداز با درآمد کم بسیار ساده است. کافی است فروشگاه‌های مرکزی برندهای معتبر تشک را شناسایی کنید و گوش به زنگ حراج‌هایشان باشید. این فروشگاه‌ها اغلب برای اینکه انبارهایشان را  از مدل‌های قدیمی خالی کنند و بتوانند کالاهای جدید وارد کنند، حراجی‌های بزرگی راه می‌اندازند که خرید از آن‌ها به مراتب به صرفه‌تر از خرید در حالت عادی است. بعضی از ملحفه‌ها و روتختی‌ها گاهی تا 70 درصد هم حراج می‌خورند.

خرید مبلمان و وسایل چوبی برای صرفه جویی

گاهی وقت‌ها تمام چیزی که برای نونوار کردن یک دراور چوبی یا میز تحریر احتیاج دارید، چند دست رنگ تمیز است. اگر قصد خرید لوازم چوبی و مبلمان دارید و در عین حال دنبال روش پس انداز با درآمد کم هم هستید، لازم نیست کلی هزینه کنید و لوازم نو بخرید؛ کافی است حواستان به شیشه فروشگاه‌های محله‌تان باشد که گاهی میزبان آگهی حراج لوازم خانگی به علت مسافرت است. در عین حال می‌توانید سری به سایت‌های فروش آنلاین بزنید و دنبال مدل مورد نظرتان بگردید. در نهایت خوب است به اطرافیانتان بگویید قصد خرید وسایل جدید دارید؛ گاهی ممکن است آن‌ها هم قصد فروش وسیله‌ای را داشته باشند و به این صورت هر دو طرف بتوانید به هم کمک کنید.

خرید مبلمان دست دوم 

پس انداز با کتاب‌های دانشگاهی

وضعیت دانشجوی متاهل به خودی خود باعث می‌شود نیاز افراد به پس انداز بیشتر شود. قیمت کتاب‌های دانشگاهی هم اغلب گران است و خریدشان به صرفه نیست. یک روش پس انداز با درآمد کم در دوران دانشجویی این است که با دانشجوهای سال بالایی ارتباط داشته باشید. می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی گروه‌هایی راه بیندازید تا هر کس هر کتابی را که دیگر به آن احتیاج ندارد، برای فروش با قیمت پایین‌تر یا حتی اجاره به مدت یک ترم روی گروه قرار دهد. در کنار این روش می‌توانید سراغ نسخه آنلاین بعضی کتاب‌ها بروید که روی اپلیکیشن‌های کتابخوانی قرار دارند و قیمتشان پایین‌تر است.

لوازم برقی و اصول صرفه جویی

خرید وسایلی مثل ماشین لباسشویی یا یخچال را به دو روش انجام دهید؛ یا دنبال خرید وسایل کار کرده اما سالم باشید یا روزهای حراج برندهای مختلف را زیر نظر بگیرید. وقتی شرکتی مدل تازه‌ای تولید کند و بخواهد برایش داخل فروشگاه جا باز کند، طبیعی است که مدل‌های قدیمی‌تر را با قیمت پایین‌تری ارائه دهد. این قضیه در مورد سایر وسایل برقی مثل تلویزیون‌ها هم صدق می‌کند. شما می‌توانید از این روش به عنوان یک روش پس انداز با درآمد کم کمک بگیرید؛ چون عملا بعضی مدل‌های جدید تفاوت چندان ویژه‌ای با مدل‌های قدیمی ندارند.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16443 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11611 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4096 بازدید