2109
داروی جدید درمان چاقی به زودی در ایران!

داروی جدید درمان چاقی به زودی در ایران!

1397/07/21 بازدید304

نی نی سایت: زنگ خطر چاقی در ایران به صدا در آمده است. تا جایی که هر چند روز یک بار یک مسئول از برنامه های جدید وزارت بهداشت درباره مهار چاقی سخن می گوید. زهره پوراحمدی نماینده اداره کل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اعتقاد دارد گرایش ذائقه ایرانی ها به سمت مواد غذایی شیرین خطرناک است و این موضوع می تواند زنگ خطری برای افزایش چاقی باشد.
زهره پوراحمدی در حاشیه افتتاح دهکده چاقی در غرب تهران، بر ضرورت پیشگیری از چاقی و بیماری های غیرواگیر مرتبط با غذا تاکید کرد و گفت:«زمینه های افزایش چاقی در بعضی موارد به خاطر دریافت نامناسب موادغذایی است.ووزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، برنامه هایی را در این زمینه در دست اجرا دارند که بتواند ضمن پیشگیری از بروز این بیماری ها، منجر به کاهش بیماری های غیرواگیر شود.»
مریم دماوندی مدیرعلمی دپارتمان چاقی هم گفت:« در سال ۲۰۱۳، چاقی رسما به عنوان بیماری در دنیا شناخته شده است. اگر شاخص توده بدنی بالای ۲۵ باشد، فرد اضافه وزن دارد و اگر ۳۰ باشد، او چاق است.شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰، به این معنا است که فرد چاق باید درمان شود. در حالی که شاخص بالای ۲۵ می تواند با رژیم غذایی سالم و ورزش، کنترل شود.»
مدیرعلمی دپارتمان چاقی با اعلام اینکه در حال حاضر ۶۴۰ میلیون نفر در دنیا چاق هستند، گفت:« با افراد دارای اضافه وزن، این آمار به ۱.۹ میلیارد نفر می رسد. یعنی یک چهارم جمعیت دنیا دچار چاقی و اضافه وزن هستند که می بایست درمان شوند.یک چهارم جمعیت بالای ۱۸ سال در ایران دچار چاقی و اضافه وزن هستند که می بایست با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی درست و ورزش، چاقی و اضافه وزن خود را کنترل کنند. »
ماوندی با اشاره به وجود ۵ نوع درمان دارویی در دنیا برای چاقی، گفت:« در ایران یک نوع کپسول از گذشته تا کنون برای درمان چاقی وجود داشته که بزودی داروی جدیدی وارد کشور می شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها