2109
واکسن آنفلوانزا را فقط با نسخه پزشک بزنید

واکسن آنفلوانزا را فقط با نسخه پزشک بزنید

1397/07/01 بازدید234

نی نی سایت: مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوانزا اعلام کرد واکسن آنفلوانزا باید با تجویز پزشک تهیه و برای افراد تجویز شود؛ افراد باید از تهیه و تزریق خودسرانه آن خودداری کنند.
مردانی درباره انواع واکسن‌های آنفلوانزا که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد به آنا گفت: «برای پیشگیری از آنفلوانزا، فقط واکسن سه ظرفیتی ساخت کشور هلند و واکسن چهار ظرفیتی ساخت کشور فرانسه مورد تائید سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو آمریکاست، که به ایران نیز وارد می‌شود. واکسن آنفلوانزای ایرانی نداریم و هیچ واکسنی تحت عنوان ساخت ایران توزیع نمی‌شود. واکسن آمریکایی نیز حدود 20 سال است که وارد کشور نمی‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که واکسن آنفلوانزای آمریکایی در ایران دارد. واکسن کانادایی نیز در ایران موجود نیست. واکسن آنفلوانزا باید توسط پزشک به بیمار تجویز شود؛ بنابراین به افراد توصیه می‌شود از تهیه و تزریق خودسرانه آن خودداری کنند.»
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در ادامه گفت:« تزریق واکسن آنفلوانزا در کودکان، مادران باردار، سالمندان، مبتلایان به نقص سیستم ایمنی، بیماران دچار مشکلات تنفسی، قلبی - عروقی، افراد مبتلا به دیابت و کادر درمانی لازم و ضروری است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
11999 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
12086 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
10419 بازدید