2109
واکسن آنفلوانزا نزنید؛ چسب بزنید!

واکسن آنفلوانزا نزنید؛ چسب بزنید!

1397/07/04 بازدید694
نی نی سایت: محققان نوعی واکسن آنفلوانزا ساخته‌اند که هر فردی به سادگی می‌تواند آن را از طریق پست دریافت و استفاده کند. در پاییز و زمستان سال گذشته که فصل آنفلوانزای کشنده بود، اتاق انتظار بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها پر از جمعیت منتظری بود که یا می‌خواستند واکسن آنفلوانزا بزنند یا درمان شوند.

در واقع، اواسط زمستان پارسال، واکسن بیشتر تامین‌کنندگان اصلی تمام شد و میلیون‌ها آمریکایی بدون واکسن آنفلوانزا ماندند. اما واکسن تازه‌ای که پژوهشگران دانشگاه واشنگتن ساخته‌اند، از طریق یک چسب و بدون هیچ زحمتی قابل استفاده است و هیچ خطری برای انسان‌ها و حیوانات نداشته و به راحتی می‌تواند به محل زندگی هر فردی ارسال شود.

کشندگی فصل آنفلوانزای 2017-2018 تاریخی شد؛ چراکه محققان واکسیناسیون برای جلوگیری از ویروس را تنها 30 درصد موثر تخمین زدند و همین موضوع احتمالا بسیاری از آمریکایی‌ها را از واکسن زدن پشیمان کرده بود.

واکسن‌های آنفلوانزا معمولا با توجه به انواعی که پژوهشگران احتمال می‌دهند اپیدمی شود، ساخته می‌شوند اما معنی‌اش این نیست که فرد را در مقابل تمام جهش‌های انواع ویروس‌های آنفلوانزا محافظت می‌کند.
 
محققان نوعی واکسن آنفلوانزا ساخته‌اند که هر فردی به سادگی می‌تواند آن را از طریق پست دریافت و استفاده کن

البته این تیم تحقیقاتی چنین قصدی هم نداشتند و صرفا می‌خواستند واکسن آنفلوانزایی تولید کنند که روش استفاده راحت‌تری داشته و بی‌دردسر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد تا در خانه هم بتوانند از آن استفاده کنند.

نتیجه این تلاش‌ها هم تراشه‌ای پوستی بود که تعداد زیادی میکروسوزن بسیار کوتاه و توخالی دارد که به سختی می‌توان آنها را احساس کرد. این سوزن‌ها می‌توانند واکسن را به عمیق‌ترین لایه عضله تزریق کنند و به همین خاطر فرد درد زیادی حس نمی‌کند اما واکسن‌هایی که در لایه‌های سطحی‌تر پوست تزریق می‌شوند، دردناک‌ترند.

البته هنوز راه طولانی پیش روی محققان است تا این واکسن‌های چسبی را وارد بازار کنند؛ آنها احتمال می‌دهند 10 سال دیگر این ریزتراشه‌های پوستی آماده جایگزینی واکسن‌های امروزی آنفلوانزا شود اما معتقدند که این عملیات بسیار هیجان انگیز است!

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16315 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11563 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2573 بازدید