2109
5 گیاه آپارتمانی مناسب برای خانه هایی با نور کم

5 گیاه آپارتمانی مناسب برای خانه هایی با نور کم

1397/06/27 بازدید4545
به دنبال گیاهانی هستید که بدون نیاز به نور مستقیم خورشید در آپارتمان شما به خوبی رشد کنند؟ در اینجا چند پیشنهاد عالی داریم که مشکل شما را از بابت کمبود نور خانه برطرف می‌کند. در واقع افرادی که در خانه‌های کم نور زندگی می‌کنند هم می‌توانند این گیاهان آپارتمانی زیبایی داشته باشند و از نعمت فضای سبز طبیعی بهره‌مند شوند.

زبان مادر شوهر، گیاهی مقاوم برای آپارتمان های کم نور

شاید برایتان جالب باشد بدانید گیاهی وجود دارد که اسم آن زبان مادر شوهر است! اتفاقاً این گیاه مقاومت زیادی دارد و یکی از گزینه‌هایی است که طراحان فضای سبز برای گیاه آپارتمان های کم نور پیشنهاد می‌دهند. گاهی اوقات به این گیاه گل مار یا گیاه ماری هم می‌گویند چون برگ‌هایش مانند مار، باریک و بلند است. البته رشد این گیاه مانند کاکتوس کم است و نباید انتظار داشته باشید که به‌سرعت رشد کند و بزرگ شود. گیاه آپارتمانی زبان مادر شوهر در اتاق نشیمن و به دور از نور مستقیم خورشید قابل نگهداری است و به آبیاری کمی نیاز دارد.
 

گیاه زبان مادر شوهر

چتر پاپیروس یا نخل مرداب، گیاه مناسب برای اتاق‌هایی با نور کم

چتر پاپیروس یکی از گونه‌های نخل تزیینی است که با وجود زندگی در نور کم، می‌تواند در تمام طول سال سبز و سرحال باقی بماند. این گیاه آپارتمانی در سایه و نور کم آپارتمان به خوبی رشد می‌کند. به همین دلیل برای آپارتمان های کم نور کاملاً مناسب است. اگر چتر پاپیروس یا نخل مرداب را به خانه می‌آورید لازم است که خاک آن را همیشه مرطوب نگه دارید. نخل مرداب به‌طور معمول بین 30 تا 90 سانتی‌متر ارتفاع دارد ولی گاهی اوقات می‌تواند تا یک و نیم متر هم رشد کند.

پر سیاوش، گیاه آپارتمانی برای فضاهای کم نور

در نگاه اول وقتی به آن نگاه می‌کنید ممکن است شبیه به موی انسان به نظر برسد. در واقع ظاهر پرپشت و زیبای پرسیاوش باعث شده که در بین مردم سراسر دنیا به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی مناسب برای فضاهای کم نور، طرفدار داشته باشد. پر سیاوش از گونه سرخسیان است و در طبیعت معمولاً کنار قارچ‌های خوراکی و مناطق مرطوب رشد می‌کند. این گیاه از نور مستقیم خورشید گریزان است.

دراسنا یا درختچه اژدها، مناسب برای اتاق‌های کم نور خانه

این گیاه یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی است که با شرایط نور کم داخل خانه کاملاً خودش را وفق می‌دهد. در حدود 50 گونه دراسنا در سراسر دنیا وجود دارد که بیشتر آن‌ها بومی آفریقا هستند. بهتر است هفته‌ای دو یا سه بار با آب ملایم آن را آبیاری کنید. اگر متوجه شدید که برگ‌های گیاه پژمرده شده و می‌ریزند، این موضوع نشانده این است که نور بسیار کمتر از انتظار گیاه است. در نتیجه لازم است که آن را به محلی منتقل کنید که کمی نور بیشتر دارد. البته درمجموع جزو گیاهان سایه دوست است و تابش مستقیم خورشید برگ‌هایش را خشک می‌کند.

سرخس برگ شمشیری، انتخابی خوب برای آپارتمان های کم نور

درصورتی‌که می‌خواهید مجموعه‌ای از گیاهان را در آپارتمان‌تان پرورش دهید، سرخس برگ شمشیری هم گزینه خوبی برای آپارتمان های کم نور به شمار می‌رود که می‌تواند به یک گیاه زیبا و همیشه سبز تبدیل شود. این گیاه هم مانند بیشتر گونه‌های سرخس از نور مستقیم خورشید گریزان است و به همین دلیل می‌تواند شرایط دور از نور را تحمل کند. از سوی دیگر این گیاه آپارتمانی به آب دهی منظم نیاز دارد و بهتر است خاک آن را همواره مرطوب نگه دارید. حتی می‌توانید این گیاه را در گلدان‌های آویزان قرار داده و اجازه دهید که به‌صورت آبشاری رشد کند و فضای جالبی را در خانه شما ایجاد کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید