2109
روغن نارگیل یا سم خالص؟!

روغن نارگیل یا سم خالص؟!

1397/06/07 بازدید718
نی نی سایت: یک سخنرانی آلمانی 50 دقیقه‌ای خیلی سریع در فضای مجازی دست به دست و پربیننده شد و آن هم فقط به خاطر موضوع سخنرانی بود: روغن نارگیل!

شما هم احتمالا خواص زیادی از روغن نارگیل شنیده‌اید اما کارین میشلز، مدیر موسسه پیشگیری و اپیدمیولوژی تومور دانشگاه فرایبرگ که یکی از پروفسورهای دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد است، طی این سخنرانی با عنوان «روغن نارگیل و دیگر خطاهای تغذیه‌ای» اعلام کرد که روغن نارگیل به هیچ‌وجه سالم نیست.

روغن نارگیل به عنوان «اَبَر غذا» شناخته می‌شد تا اینکه سال گذشته انجمن قلب آمریکا سلامت این روغن را زیر سوال برد و به مردم توصیه کرد از مصرف اسیدهای چرب اشباعی که در روغن نارگیل پیدا شده، خودداری کنند.

حالا پروفسور میشلز یک قدم پیش‌تر رفته و اعلام کرده: «روغن نارگیل سم خالص است» و یکی از بدترین غذاها برای مصرف است.
هیچ مدارک علمی وجود ندارد که فواید مصرف روغن نارگیل برای سلامت بدن را ثابت کند و به گفته میشلز، روغن نارگیل بسیار خطرناک است چراکه سرشار از اسیدهای چرب اشباعی است که می‌توانند رگ‌ها و عروق را مسدود کند.

در واقع تمام روغن‌هایی که در دمای اتاق جامد باقی می‌مانند، حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب اشباع هستند؛ درست مثل کره.
نتایج مطالعه وسیع دیگری از 135 هزار شرکت‌کننده از 18 کشور نشان داده است مصرف زیاد چربی و کم کردن کربوهیدرات می‌تواند ریسک مرگ را 23 درصد کاهش دهد و نکته هیجان‌انگیزش این است که مهم نیست چربی اشباع مصرف کنید یا چربی غیر اشباع.

با این حال اگر نمی‌دانید تکلیف‌تان در مورد روغن نارگیل چیست، خوب است بدانید بر اساس توصیه‌های بین‌المللی تغذیه، می‌توانید از چربی‌های اشباع همچنان لذت ببرید به شرطی که میزان مصرف را در حد متوسط نگه دارید.

در واقع وقتی مقدار مصرف چربی اشباع بیش از اندازه باشد، به سم تبدیل می‌شود. بنابراین اگر از این روغن خوش‌تان می‌آید، کافیست در مصرفش زیاده‌روی نکنید.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها