2109
گیاهان آپارتمانی سایه دوست برای پنجره های شمالی

گیاهان آپارتمانی سایه دوست برای پنجره های شمالی

1397/06/06 بازدید3606

بسیاری از خانم های باردار دل‌شان می‌خواهد در خانه خود گل و گیاه نگه دارند و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که دوست نداشته باشد در محیط خانه خود گل و گیاه داشته باشد. اما گاهی بعضی محدودیت‌ها مانند نداشتن نور کافی در خانه یا آپارتمان، نگهداری از گل و گیاه را با مشکل مواجه می‌کند و به همین دلیل خانم های باردار دور نگهداری از گیاهان را خط میکشند. به این دوستان پیشنهاد می کنیم به جای منصرف شدن از نگهداری گل و گیاه، می‌توان سراغ گیاهان آپارتمانی سایه دوست رفت که به نور کمتری نیاز دارند. نگهداری از گیاهان آپارتمانی سایه دوست، چندان کار سختی نیست. کافیست روش نگهداری از آنها را بدانید و پنجره شمالی مناسبی را برایشان درنظر بگیرید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست پشت پنجره شمالی

گیاهان آپارتمانی سایه دوست همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است، به نور چندانی نیازی ندارند ولی این بدین معنا نیست که آن‌ها را در زیر نور یک لامپ کوچک قرار بدهید و انتظار داشته باشید که به خوبی رشد کنند و ظاهر شادابی هم داشته باشند. یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید برای گیاهان سایه دوست آپارتمانی در نظر بگیرید، پنجره شمالی خانه است. شدت تابش نور در پنجره‌های شمالی زیاد نیست. در واقع این پنجره‌ها یک محیط روشن را ایجاد می‌کنند که برای گیاهان آپارتمانی سایه دوست، ایده آل است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مانعی در روبروی ساختمان شما قرار نداشته باشد و پرده‌ها هم بسته نباشند چون این موارد، باعث می‌شوند که نور کمتری به گیاهان آپارتمانی سایه دوست برسد.

گیاهان بدون نیاز به نور

گیاهان سایه دوست ابلق

گیاهان سایه دوست آپارتمانی که ابلق هستند، به نسبت گیاهان سایه دوست آپارتمانی که تیره و سبز رنگ هستند به نور بیشتری نیاز دارند؛ در نتیجه اگر احساس می‌کنید که نور آپارتمان‌تان به اندازه کافی روشن نیست یا پنجره شمالی شما کوچک است، سراغ نوع ابلق نروید چون گیاه حالت ابلق خود را به دلیل نور کم، به مرور زمان از دست می‌دهد و ظاهری نامطلوب پیدا می‌کند.

سانسوریا، بهترین گیاه آپارتمانی سایه دوست

سانسوریا با برگ‌های کشیده، یک گیاه آپارتمانی سایه دوست و ایده‌آل برای پنجره های شمالی محسوب می‌شود چون نگهداری از آن بسیار راحت است. یک محیط روشن (پنجره شمالی) جای مناسبی برای نگهداری از این گیاه به حساب می‌آید. با این حال، سانسوریا جزو آن دسته از گیاهان سایه دوست آپارتمانی است که با نور لامپ‌های داخل آپارتمان هم می‌تواند دوام بیاورد؛ به شرط آنکه جای آن تاریک نباشد. این گیاه به آبیاری زیاد نیازی ندارد و بین دو آبیاری، خاک حتما باید خشک شود. سانسوریا به رطوبت احتیاجی ندارد؛ در نتیجه روی آن آب اسپری نکنید.


پتوس، گیاه آپارتمانی سایه دوست زیبا

گیاه آپارتمانی دیگری که سایه دوست است و نگهداری آن دردسر زیادی ندارد، پتوس (به آن پوتوس نیز می‌گویند) نام دارد. این گیاه را نباید در جایی با نوربسیار کم گذاشت. به طور کلی می‌توان گفت که پتوس به جایی روشن نیاز دارد و پنجره شمالی می‌تواند نیاز نوری آن را تامین کند. نگهداری از این گیاه آپارتمانی سایه دوست آسان است و برای آبیاری، باید اجازه بدهید خاک بین دو آبیاری خشک شود. پتوس اسپری آب روی برگ‌هایش را می‌پسندد؛ البته در این کار افراط نکنید چون رطوبت زیاد در گیاهان، آن‌ها را مستعد ابتلا به بیماری قارچی می‌کند.

نگهداری از پتوس


اسپاتی فیلوم، گیاه سایه دوست گل دار

بسیاری از گیاهانی که گل می‌دهند، آفتاب دوست هستند. اگر به دنبال گیاه آپارتمانی سایه دوستی که گل بدهد می‌گردید، سراغ اسپاتی فیلوم بروید. این گیاه را می‌توانید در نزدیکی‌های پنجره شمالی قرار بدهید. این گیاه به رطوبت علاقه دارد و خاک آن تا حدود بسیار کمی باید در فاصله دو آبیاری مرطوب باشد. البته اگر خاک بیش از اندازه خیس باشد، اسپاتی فیلوم دچار بیماری می‌شود و از بین می‌رود. پس رطوبت دوست بودن، به معنای آبیاری بیش از حد نیست. برای تامین رطوبت این گیاه آپارتمانی سایه دوست، می‌توانید روی آن آب اسپری کنید. همچنین می‌توانید داخل زیر گلدانی سنگ‌های کوچکی را بچینید و درون زیر گدانی آب بریزید، سپس گلدان را به صورتی که ته آن داخل آب فرو نرود، روی سنگ‌ها بگذارید. انجام این کار به تامین رطوبت گیاه کمک می‌کند و باعث شادابی آن می‌شود.

اسپاتی فیلوم

ارسال نظر شما

login captcha

سلام من عاشق گل هستم گل عروس خریدم داره خراب میشه یوسفی دارم خوب رشد میکنه رز خریدم برگهای پایینی داره زرد میشه

خونه بدون گل و گیاه خونه نیست 

با تشکر از مطلب کارشناسیتون

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
10945 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

6 روز پیش
|
10250 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
9647 بازدید