2109
گیاهان آپارتمانی که برایتان شانس می‌آورند!

گیاهان آپارتمانی که برایتان شانس می‌آورند!

1397/10/11 بازدید13450
در مورد بعضی از گیاهان آپارتمانی باورهای عجیب و جالبی وجود دارد که دانستن نمونه‌ای از آنها خالی از لطف نیست. مردم آسیای شرقی و بویژه چین و ژاپن معتقدند که بعضی از گیاهان آپارتمانی با افزایش ثروت، شانس و سلامتی آنها در ارتباط است. این گیاهان سبب می‌شود که حس خوب بهتری به افراد خانه منتقل شده و انرژی‌های مثبت در فضای داخلی خانه بیشتر جریان داشته باشد. این باورها را بشناسید و با گیاهانی که شانس می‌آورند بیشتر آشنا شوید.

بامبو، گیاه آپارتمانی که شانس می‌آورد

گفته می‌شود یکی از مشهورترین گیاهان آپارتمانی که برای شما شانس و ثروت می‌آورد، بامبو است، به همین دلیل به آنها بامبوهای خوش شانس می‌گویند. هزاران سال است که این باور در میان مردم جهان وجود دارد و گفته می‌شود که بامبو می‌تواند شانس، ثروت، صلح، عشق و دوستی را به ارمغان می‌آورد. این گیاه مقاومت خوبی دارد، شرایط نگهداری از آن دشوار نیست و می‌تواند فقط در آب هم به زندگی خودش ادامه دهد. البته بهتر است که برای رشد بهتر هر چند وقت یکبار از غذاهای کمکی محلول در آب کمک بگیرید. در فنگ شویی تعداد بامبوهایی که در آب نگه می‌دارید نشانه‌ها و مفهوم خاصی دارد. برای مثال گفته می‌شود که بهتر است تعداد ساقه‌های بامبو عددی فرد باشد. برای شاد، طول عمر و ثروت 5 عدد بامبو را داخل آب قرار دهید، برای ثروت 5 شاخه بامبو بخرید و اگر به دنبال خوش شانسی هستید، 6 ساقه بامبو داشته باشید و از این گیاه آپارتمانی به‌خوبی مراقبت کنید تا شانس و خوش شانسی وارد زندگی‌تان شود.

درخت پول، گیاه آپارتمانی برای دوستداران پول و ثروت

شاید برایتان جالب باشد بدانید یک گیاه آپارتمانی کوچک و زیبا وجود دارد که به آن درخت پول می‌گویند. اما اسم این گیاه آپارتمانی داستان جالبی دارد. به نظر می‌رسد که دلیل این نام‌گذاری به یک داستان جالب و قدیمی مربوط می‌شود. در زمان‌های دور مرد فقیری آرزو می‌کند که ثروتمند شود. در طول مسیرش به بوته‌ای عجیب ب می‌خورد و آن را به‌عنوان نشانه‌ای خوش یمن به خانه می‌آورد. پس از مدتی گیاه دانه تولید می‌کند و مرد فقط با فروش بذر این گیاه ثروتمند می‌شود. در حال حاضر هم دانه‌های بزرگ و خوراکی این گیاه کاربرد اقتصادی دارند. رنگ این دانه‌ها قهوه‌ای روشن است و خطوط سفیدی روی آنها دیده می‌شود. دانه‌ها به‌صورت خام یا تفت داده شده به مصرف می‌رسند و علاوه بر این از آرد دانه‌ها برای تهیه نان استفاده می‌شود. برگ‌ها و گل‌های این گیاه هم خوراکی هستند. این را هم بدانید که نگهداری از این گیاه آپارتمانی در چین و ژاپن رایج‌تر است. ژاپنی‌ها به شانس آوری این گیاه بیشتر اعتقاد دارند. درخت پول در اقتصاد کشاورزی تایوان هم نقش زیادی ایفا می‌کند.
علاوه بر این در مکتب فنگ شویی هم این باور وجود دارد که درخت پول ثروت و خوش شانسی را به همراه می‌آورد. ساقه‌های درخت پول معمولاً به‌صورت بافته شده رشد می‌کنند. گفته می‌شود که برای دریافت انرژی بیشتر از این گیاه 3 تا 5 ساقه بافته شده مورد نیاز است.
درخت پول در آب و هوای گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند. با این وجود استقاومت و دوام زیادی دارد و می‌تواند با شرایط محیطی تازه به خوبی سازگار شود. بهتر است آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید و مکانی با نور غیرمستقیم را برایش در نظر بگیرید.

درخت پول

اسپاتی فیلوم، گیاه آپارتمانی برای انتقال شانس و سلامتی به خانه شما

این گیاه آپارتمانی در مقابل نور مصنوعی هم رشد کرده و گل‌های سفید و زیبایی روی آن دیده می‌شود. به همین دلیل اسپاتی فیلوم انتخاب خوبی برای خانه یا محیط‌های کاری کم نور به شمار می‌رود. به این گیاه زنبق آشتی هم می‌گویند و گروهی بر این باورند که می‌تواند حال درونی آدم‌ها را خوب کند. به همین دلیل در بهبود سلامتی تأثیرگذار است و گروهی از مردم باور دارند که می‌تواند در افزایش پول و ثروت هم نقش داشته باشد. درواقع وقتی حال افراد خوب باشد بهتر کار می‌کنند و درآمدشان بیشتر می‌شود. ضمن اینکه این گیاه آپارتمانی مواد سمی و آلاینده‌ها را از هوای خانه حذف کرده و به‌عنوان یکی از گیاهان تصفیه‌کننده‌ هوای داخل خانه محسوب می‌شود.

ارسال نظر شما

login captcha

نگهداری از بامبو سخته ولی گیاه قشنگی است 

پربازدیدترین ها