2109
سیگار الکترونیکی سیستم ایمنی را مختل می‌کند

سیگار الکترونیکی سیستم ایمنی را مختل می‌کند

1397/05/28 بازدید232
نی نی سایت: چند سالی است که خیلی‌ها به خیال ترک سیگار یا دور کردن عوارض کشنده سیگار، سراغ سیگارهای الکترونیکی می‌روند اما سیگارهای الکترونیکی به سلول‌های سیستم عصبی آسیب می‌زنند و ممکن است بسیار خطرناک‌تر از چیزی باشند که قبلا تصور می‌شد.

محققان دریافته‌اند بخار و دور سیگار الکترونیکی، سلول‌های مهم سیستم ایمنی را در ریه از کار می‌اندازد و باعث افزایش التهاب می‌شود.

مطالعات قبلی درباره سیگارهای الکترونیکی نشان داده بود ترکیبات شیمیایی موجود در مایع سیگارهای الکترونیکی، قبل از اینکه به دود و بخار تبدیل شود، خطراتی برای سلامت فرد ایجاد می‌کند.

در حال حاضر در همه دنیا این تصور وجود دارد که سیگارهای الکترونیکی بی‌خطر هستند و به گفته محققان، این باور رو به رشد، بسیار خطرناک است؛ هرچند که این سیگارهای الکترونیکی با تمام مضراتی که دارند، باز هم عوارض کمتری نسبت به سیگارهای سنتی دارند.

این مطالعه که در دانشگاه بیرمنگام انجام شده، فعلا در حد آزمایشگاهی است و فقط تاثیرات دود سیگار الکترونیکی را در 48 ساعت بعد از مصرف ثبت کرده؛ به همین خاطر پژوهش در این زمینه ادامه خواهد داشت تا تاثیرات بلند مدت سیگارهای الکترونیکی بر سلامت مصرف‌کنندگان مشخص شود.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید