2109
سیگار الکترونیکی مثل بیماری قلبی به رگ ها آسیب می‌زند

سیگار الکترونیکی مثل بیماری قلبی به رگ ها آسیب می‌زند

1397/04/04 بازدید442
نی نی سایت: سیگارهای الکترونیک با وعده سالم‌تر بودن نسبت به سیگارهای سنتی و تنباکو وارد بازار شدند اما ظاهرا اینطور نیست؛ اخیرا محققان متوجه شده‌اند طعم‌دهنده‌های سیگارهای الکترونیکی می‌توانند آسیبی شبیه بیماری قلبی، به رگ‌های خونی آسیب بزنند. بنابراین با وجودی که ادعا می‌شود استفاده از سیگار الکترونیکی سالم‌تر از سیگار سنتی و تنباکو است، اما شواهد علمی همچنان نشان می‌دهد سیگارهای الکترونیکی هم برای سلامت بدن ضرر دارند.

مواد شیمیایی که برای طعم دار کردن این سیگارها استفاده می‌شود، مثل دارچین، توت فرنگی و موز، می‌تواند باعث التهاب سلول‌های سرخرگ‌ها، سیاهرگ‌ها و قلب شود.

این مواد باعث واکنش‌هایی شبیه علائم مراحل اولیه بیماری قلبی، حمله قلبی یا سکته‌ها می‌شود. هر 9 رایحه شیمیایی در سیگارهای الکترونیکی توسط دانشمندان دانشگاه بوستون بررسی شد و مشخص شد سلول‌های رگ‌های خونی را از بین می‌برند اما طعم‌های نعنا، میخک، وانیل و دارچین واکنش‌های شدیدتری ایجاد می‌کنند.

حتی طعم‌های نعنا (منتول) و میخک سیگار الکترونیک می‌تواند آسیبی مشابه سیگارهای سنتی به بدن وارد کند. این آسیب به خاطر طعم‌دهنده‌ها ایجاد می‌شود که سطح اکسید نیتروژن خون در رگ‌ها کاهش یافته و آنها را در معرض تورم یا لختگی قرار می‌دهد و توانایی‌شان را برای عریض شدن (زمانی که خون بیشتری در جریان است)، کاهش می‌دهد که می‌تواند منجر به بالا رفتن فشار خون شود.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16505 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11659 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4801 بازدید