2109
ورزش مرتب بهترین راه سلامت روان

ورزش مرتب بهترین راه سلامت روان

1397/05/23 بازدید271
نی نی سایت: بر اساس مطالعه بزرگی در آمریکا، ورزش مرتب آن هم 3 تا 5 بار در هفته و هر بار 45 دقیقه می‌تواند ضعف‌های روان را کاهش دهد اما ورزش بیش از این مقدار، همیشه هم خوب نیست.

بر اساس این مطالعه، افرادی که ورزش می‌کنند، 1.5 برابر کمتر از کسانی که ورزش نمی‌کنند، «روز بد» در ماه دارند.
تمام فعالیت‌های جسمی، فارغ از سن و سال و جنسیت ورزشکاران، تاثیر مثبتی بر سلامت روان دارند؛ حتی انجام کار خانه مراقبت از بچه‌ها همینطور است اما ورزش‌های گروهی، دوچرخه‌سواری و ایروبیک بیشترین تاثیر مثبت را دارند و می‌توانند احساس تنهایی و انزوا، افسردگی و پرخاشگری افراد را کاهش دهد.

مطالعات قبلی درباره تاثیر ورززش بر سلامت روان، نتایج متفاوتی داشت و بعضی پژوهش‌ها احتمال می‌دهند کم‌تحرکی و پایین بودن سطح فعالیت جسمی می‌تواند سلامت روان را به خطر بیندازد.

در حال حاضر تاثیر مثبت ورزش بر کاهش ریسک بروز بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت ثابت شده است. البته میزان فعالیت و مدت زمانش هم بسیار مهم است.

ظاهرا 30 تا 60 دقیقه فعالیت بدنی در هر دو روز می‌تواند کافی باشد و بیش از این مقدار، می‌تواند به اندازه ورزش نکردن بد باشد. دکتر آدام چکرود، سرپرست این مطالعه در دانشگاه یل می‌گوید: «قبلا، مردم تصور می‌کردند هرقدر بیشتر ورزش کنند برای سلامت روان‌شان بهتر است اما مطالعه ما نشان داده که اینطور نیست».

ورزش بیش از 23 بار در ماه یا تمرین‌های بیش از 90 دقیقه می‌تواند باعث بدتر شدن حال روحی افراد شود؛ به همین خاطر توصیه می‌شود افراد در هفته نهایتا 150 دقیقه ورزش مرتب و فعالیت جسمی داشته باشند.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16457 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11618 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4265 بازدید