2109
5 مشکل واژن مرتبط با یائسگی

5 مشکل واژن مرتبط با یائسگی

1401/05/13 بازدید3693

 احساس سوزش هنگام ادرار:

اگر هنگام ادرار کردن ناحیه تناسلی شما می‌سوزد و به سن یائسگی نزدیک هستید این یک امر طبیعی است. این نوع سوزش معمولاً به دلیل کم آبی رخ می‌دهد. در دوران یائسگی سطح استروژن در بدن کاهش می‌یابد و به همین دلیل این مشکل ایجاد می‌شود. اگر درد غیر قابل تحمل است فوراً به پزشک زنان مراجعه کنید.

 درد در حین رابطه جنسی:

این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. خشکی واژن، سفتی اطراف ناحیه لگن و عفونت که همه این‌ها معمولاً در دوران یائسگی دیده می‌شوند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند علت رابطه جنسی دردناک باشد. بنابراین اگر کمی بیشتر از حد معمول درد داشتید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

UTI:

یک مشکل واژن است که معمولاً در زنان دیده می‌شود.

خشکی واژن:

وضعیتی است که واژن شما روان‌کننده طبیعی خود را از دست می‌دهد. در سنین پایین این اتفاق می‌افتد اما معمولاً در زنانی که به یائسگی نزدیک می‌شوند بیشتر دیده می‌شود. بدن شما در دوران یائسگی کم آب می‌شود و روش‌های ساده‌ای مانند نوشیدن آب زیاد و مرطوب‌کننده‌های واژن می‌توانند کمک‌کننده باشند.

واژینیت:

این نیز به دلیل عدم تعادل استروژن در بدن اتفاق می‌افتد. دیواره‌های واژن نازک، خشک و ملتهب می‌شوند و این باعث ناراحتی زیادی در اطراف ناحیه واژن شما می‌شود. مهم‌تر از همه این است که واژن شما را مستعد ابتلا به عفونت‌های مختلف می‌کند.

 

منبع:

www.healthshots.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید