2109
آمار تکان‌دهنده کودک‌بیوه‌ها

آمار تکان‌دهنده کودک‌بیوه‌ها

1397/05/02 بازدید384

نی نی سایت: حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاری وجود کودک‌بیوه‌ها را فاجعه‌ای بزرگ برای کشور عنوان کرد، او به اعتماد گفت:« امکان دارد برخی از این کودکان، حتی برای تامین معیشت خود مرتکب جرم شوند یا مورد آسیب‌های بیشتر اجتماعی قرار بگیرند.» رییس انجمن مددکاری، چندی پیش با انتقاد از وجود 24 هزار بیوه زیر 18 سال در کشور نسبت به افزایش این پدیده هشدار داد و گفت:«فقر فرهنگی و اقتصادی دو فاکتور مهمی است که به این موضوع دامن می زند. او با اشاره به اینکه براساس قانون مدنی حداقل سن ازدواج در کشور 13 سال است، تاکید کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح افزایش سن ازدواج رای مثبت دهند.»
آمارهای سال 1396نشان می دهد از 78 هزار و 972 ازدواج ثبت‌شده سهم دختران زیر 15 سال 1481 مورد بوده که این آمار فقط مختص تهران است و آمار بیشتری از این دست ازدواج‌ها در شهرستان‌ها و مناطق محروم به دست می‌آید‌. بنابر گفته‌های مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده و با استناد به آمارهای موجود تعداد دخترانی که در شهرستان‌های مختلف و در سن پایین ازدواج می‌کنند، بین دو تا سه نفر است و در کل کشور حدود 43 هزار دختر زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند‌. همچنین براساس آمارها، 24 هزار بیوه زیر 18 سال در کشور وجود دارد که وضعیت نگران‌کننده‌ای را هشدار می‌دهد. این در حالی است که در ماده 1041 قانون مدنی حداقل سن ازدواج در کشور 13 سال است، که ازدواج‌های پایین‌تر از این سن نیز با اذن پدر انجام شود.
موسوی چلک در ادامه درباره این کودک بیوه ها گفت:« اگر این کودکان فرزند داشته باشند، مشکلات آنان دو چندان می‌شود؛ زیرا این کودکان که خود آسیب دیده هستند، در حالی دوران مادری را سپری می‌کنند که توانایی حمایت و محافظت از خود را ندارند و حتی ممکن است امتیاز داشتن یک زندگی بهتر در آینده را هم از دست بدهند.»
عکس تزئینی است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16535 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5258 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11685 بازدید