2109
پایان بوی بد عرق!

پایان بوی بد عرق!

1397/04/17 بازدید1555
نی نی سایت: با آغاز فصل گرما، یکی از مصائبی که غیر از تحمل داغی آفتاب سراغ‌مان می‌آید، از بین بردن بوی بد عرق است! البته محققان اعلام کرده‌اند یک قدم دیگر به از بین بردن بوی بد بدن نزدیک شده‌اند.

پژوهشگران دانشگاه یورک توانسته‌اند با شناسایی باکتری زیربغل که باعث تولید بوی بد عرق می‌شود، بخشی کلیدی از علت بوی بد بدن و بوی ناخوشایند تعریق را کشف کنند.

یافته‌های این محققان می‌تواند باعث تولید دئودورانت‌هایی با مواد فعال شود که در همان گام اول، مانع از شکل‌گیری بوی بد بدن شود.
مدتی است که نقش این باکتری در تولید بوی بدن، شناخته شده و محققان در مطالعه اخیر، تعداد کمی از باکتری‌ها را شناسایی کرده‌اند که باعث بوی آزاردهنده زیر بغل می‌شوند.

هر چند که هنوز مشخص نشده این باکتری‌ها چطور می‌توانند موقع تعریق باعث ایجاد بوی ناخوشایند شوند.
حالا محققان با پیدا کردن مولکول «حامل» در حال کار بر روی این فرآیند هستند؛ این مولکول باعث توانمند شدن باکتری به شناسایی و بلعیدن مواد بی‌بو می‌شود.
 
دئودورانت‌های مدرن با مسدودسازی مسیر از بین بردن بسیاری از این باکتری‌های حاضر در زیربغل، مانع از بوی بد بدن می‌شوند

فهمیدن ساختار این حمل پروتئین، یعنی نسل جدیدی از دئودورانت‌ها که می‌توانند عملکرد این مولکول حامل و باکتری را مختلف کنند.
بنا بر این مطالعه، به جای مبارزه با باکتری که مسئول تولید بوی بدن و بوی عرق است یا تلاش در پوشاندن این بوی ناخوشایند، احتمالا می‌توان روند شکل‌گیری این بوی ناخوشایند را به کل متوقف کرده و به کل مانع از تولید بوی آن شویم.

دکتر گاوین توماس، دستیار سرپرست این تحقیقات می‌گوید: «پوست زیر بغل پناهگاه بی‌نظیری برای باکتری است. با ترشح غدد مختلف که روی پوست یا داخل فولیکول مو باز می‌شوند، این محیط سرشار از مواد مغذی است و میزبان گروه میکروبی خاص خودش است؛ میکروبیوم زیربغل یکی از چندین گونه مختلف میکروبیوم‌هاست. دئودورانت‌های مدرن با مسدودسازی مسیر یا از بین بردن بسیاری از این باکتری‌های حاضر در زیربغل، مانع از بوی بد بدن می‌شوند».

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها