2109
اتیسم را با فولیک اسید دور کنید

اتیسم را با فولیک اسید دور کنید

1397/04/17 بازدید860
نی نی سایت: بر اساس مطالعه تازه‌ای، زنان بارداری که در دوران بارداری از منابع غذایی سرشار از فولیک اسید یا مکمل‌های فولیک اسید استفاده می‌کنند، فرزندشان کمتر در معرض بیماری‌های ذهنی و روانی قرار می‌گیرد.

در سال 1998، به دنبال مطالعه‌ای که نشان می‌داد فولیک اسید می‌تواند بروز «اسپینا بیفیدا» در کودکان را کاهش دهد، دولت آمریکا تمام محصولات کشاورزی را با فولیک اسید غننی‌سازی کرد.

بعد از آن، تحقیقات نشان داد که این ویتامین می‌تواند از بروز بیماری‌های ذهنی و روانی مثل اتیسم و اسکیزوفرنی هم جلوگیری کند.
حالا پژوهشگران با تحلیل اسکن‌های مغزی بچه‌هایی که قبل و بعد از «غنی سازی محصولات کشاورزی» آمریکا، متوجه شده‌اند اولین منفعت بیولوژیکی ناشی از تاثیر مستقیم فولیک اسید، بر رشد مغز جنین در رحم رخ می‌دهد.

در حال حاضر حدود 81 کشور محصولات غذایی خود را با فولیک اسید غنی سازی می‌کنند اما محققان امیدوارند با فشار بیشتر بر سایر کشورهای (بیش از نیمی از کشورهای دنیا) بتوانند آنها را برای غنی‌سازی غذاها با فولیک اسید متقاعد کنند.
 
دوران جنینی، بهترین زمان برای شروع پیشگیری از اتیسم و اسکیزوفرنی است

به گفته جاشوآ رافمن، سرپرست این مطالعه در بخش روانپزشکی بیمارستان ماساچوست، اقدام آمریکا در غنی‌سازی خوراکی‌ها با فولیک اسید، بسیار موفقیت آمیز بوده و یکی از معدود راه‌های کاهش ریسک بیماری‌های لاعلاجی مثل اتیسم و اسکیزوفرنی است.

دکتر رافمن می‌گوید: «بیماری‌هایی مثل اتیسم و اسکیزوفرنی که تلاش داریم از بروزشان جلوگیری کنیم، واقعا مخرب و شدید هستند و نمی‌دانیم چطور باید آنها را درمان می‌کنیم. تلاش برای جلوگیری از بروز این نوع بیماری‌ها بسیار چالش‌برانگیز است اما مطالعات اخیر نشان داده که دوران جنینی، بهترین زمان برای شروع پیشگیری از بروز آنها به خصوص اتیسم و اسکیزوفرنی است».

به گفته این محقق، نازک شدن قشر مغز در بچه‌های دچار اتیسم و اسکیزوفرنی، سریع و زودتر از موعد رخ می‌دهد. اما نتیجه مطالعات اخیر نشان داده است الگوی نازک شدن قشر مخ در بچه‌هایی که در دوران جنینی اسید فولیک گرفته‌اند، به تاخیر می‌افتد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها