2109
راهنمای صرفه جویی در سفر با بچه کوچک

راهنمای صرفه جویی در سفر با بچه کوچک

1397/04/19 بازدید597
 مسافرت با بچه کوچک نیاز به مدیریت مالی بیشتر و توجه به بعضی نکات اساسی دارد. اگر بتوانید موقع سفر این نکات را در نظر بگیرید و رعایت کنید، مقادیر زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهید کرد و مسافرت برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد شد. در این مقاله با هشت مورد از نکاتی که منجر به پس‌انداز بیشترتان می‌شوند، آشنا خواهید شد.

مسافرت با بچه کوچک زیر دو سال

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ایران برای بلیت کودک زیر دو سال مبلغی دریافت نمی‌کنند یا نهایتاً 10 درصد مبلغ بلیت را می‌گیرند. بهتر است قبل از مسافرت با بچه کوچک زیر دو سال امکانات پروازی را که انتخاب کرده‌اید، در نظر بگیرید و از میزان هزینه‌ها باخبر شوید. به خاطر داشته باشید نگرفتن هزینه برای کودک زیر دو سال در اغلب مواقع، به معنی آن است که باید فرزندتان را روی پایتان بنشانید. اگر بتوانید مسافرت‌های مهمی که قصد رفتن به آن‌ها را دارید تا قبل از دو سالگی فرزندتان انجام دهید، به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد.

وسط هفته بهتر است!

چه تعطیلات تابستانی باشد و چه ایام مدرسه، بهتر است روزهای وسط هفته را برای مسافرت انتخاب کنید؛ چون هزینه سفر رفتن در آخر هفته‌ها یا تعطیلات ملی و مذهبی بیشتر می‌شود. اگر فرزندتان دانش‌آموز است، بهتر است با هماهنگی مدرسه چند روز مرخصی تحصیلی برایش بگیرید و اواسط یا اوایل هفته سفر کنید تا هزینه کمتری بپردازید.
  
با کودکتان به سفر بروید

با خودتان کارتون ببرید

بسیاری از سفرهای خارجی امکان مشاهده فیلم و کارتون را به شما و خانواده می‌دهند؛ بعضی‌هایشان بابت این قضیه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند؛ اما بعضی‌های دیگر پول می‌گیرند. قبل از مسافرت با بچه کوچک کارتون‌های مورد علاقه او را روی تبلت بریزید و شارژر یا پاوربانک را با هماهنگی خدمه پرواز به همراه ببرید. با این کار لازم نیست وقتی بهانه می‌گیرد مجبور شوید برایش کارتون بخرید یا حجم اینترنت مصرف کنید.

اسنک نخرید

یکی از جمله‌هایی که می‌تواند مقدمه زهر شدن سفر باشد، جمله «مامان من گشنمه» در مسافرت با بچه کوچک است، آن هم وقتی که پاک یادتان رفته برای فرزندتان میان وعده بردارید. اگر سفرتان هوایی است، ممکن است فرزندتان طعم غذای هواپیما را دوست نداشته باشد و در مسافرت با اتومبیل یا اتوبوس هم نمی‌توان به غذای رستوران‌های سر راه اعتماد کرد؛ ضمن اینکه باید بابتشان هزینه هم بپردازید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از حرکت خصوصاً به بچه‌های کوچک غذاهای سالم بدهید و برای مسیر هم اسنک‌های مقوی درست کنید.

انتخاب هتلی که آشپزخانه دارد

هزینه خوردوخوراک در سفر معمولاً بخش زیادی را در برمی‌گیرد. اگر دوست دارید در مسافرت با بچه کوچک بیشترین صرفه‌جویی را انجام دهید قبل از رزرو هتل مطمئن شوید اتاق یا سوییتتان یخچال و اجاق یا ماکروفر دارد. در این صورت می‌توانید لوازم ضروری برای پخت‌وپز را با قیمت کمتری بخرید و خودتان چند تا از وعده‌های غذایی را بپزید.

دنبال تفریح ارزان باشید

قبل از مشخص کردن تاریخ دقیق سفر، سری به سایت‌‌هایی بزنید که روی خدمات یا حتی کالاهایی که معرفی می‌کنند، تخفیف می‌دهند. ببینید در شهری که قصد سفر به آن را دارید، کدام تفریح‌ها تخفیف خورده‌اند. مجموعه‌ای از آن‌ها را انتخاب کنید و بعد از قطعی کردن هتل و پرواز، بلیت‌های تفریحات را بخرید. این کار به‌خصوص در مسافرت با بچه کوچک کمکتان می‌کند مبالغ بسیار زیادی از هزینه‌هایتان کم شود و به خانواده‌تان هم بیشتر خوش بگذرد.
  
مسافرت با بچه کوچک،سخت یا آسان؟

درباره سایز غذا سؤال بپرسید

سایز غذای هر رستورانی با رستوران‌های دیگر متفاوت است و معمولاً بچه‌ها کم‌غذا هستند. در مسافرت با بچه کوچک قبل از سفارش غذا، درباره سایز آن سؤال بپرسید. اگر سایز آن بزرگ بود، می‌توانید یک غذای کمتر سفارش دهید و با فرزندتان غذا را به صورت اشتراکی بخورید. در صورتی که غذایی باقی ماند، هم برای کمک به کاهش پسماند غذا و هم برای کاهش هزینه، از رستوران ظرف بگیرید و غذا را داخل یخچال هتل بگذارید تا هر وقت بچه‌ها گرسنه‌شان شد آن را گرم کنید.

داروهای لازم را همراه داشته باشید

داروهای ضروری مثل تب‌برهای کودکان، قرص سرماخوردگی کودک یا شربت سینه را همراه داشته باشید تا در صورت بروز سرماخوردگی جزئی در مسافرت با بچه کوچک مجبور به صرف هزینه مجدد برای دارو نشوید.
 
منبع : thebump.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها