2109
چاقی در کودکی و دیابت و قلب خراب در بزرگسالی!

چاقی در کودکی و دیابت و قلب خراب در بزرگسالی!

1397/04/13 بازدید328

نی نی سایت: بچه های تپلی و چاق خیلی با مزه هستند اما متاسفانه سلامت نیستند.«بیماریهای قلبی و دیابت در کمین کودکان چاق است و آنها را در 30 تا 40 سالگی گرفتار این بیماریها می کند.»
محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری از چاقی با بیان این مطلب به ایرنا گفت:« شیوع چاقی در کودکان هشت تا 10 سال کشور بالاست. این عامل خطرناکی برای آنهاست و در 30 تا 40 سالگی به بیماریهای مزمن از جمله قلبی و دیابت مبتلا می شود. خانواده ها نباید به تشخیص خود به وزن کودکان تکیه کنند و تصورشان بر آن باشد که کودکان هر چه زیاد بخورند بهتر است، این مسئله بزرگترین اشتباه والدین است و سلامت آنها را در بزرگسالی به خطر می اندازد.مطالعات کشوری نشان می دهد افرادی که از 6 تا 9 سالگی چاق شده اند، درمان آنها برای لاغری دشوار است و باید حتما خانواده در این زمینه با پزشک در تماس باشد.»

هاشمی در ادامه گفت:« گزارش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد حدود 20 درصد کودکان زیر دو سال یعنی کودکان 15 تا 22 ماهه در ایران دچار اضافه وزن و چاقی هستند. این آمار نشان می دهد که شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان ایرانی طی دو دهه حدود دو برابر شده است.بر اساس اعلام وزارت بهداشت، روند افزایش چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان ایرانی همچنان ادامه دارد و اکنون بین 20 تا 25 درصد دانش آموزان در مناطق مختلف کشور دچار چاقی یا اضافه وزن هستند.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید