2109
دوستان کودکی، تعیین کننده سلامت شما در بزرگسالی

دوستان کودکی، تعیین کننده سلامت شما در بزرگسالی

1397/01/22 بازدید201
نی نی سایت: یادتان هست در کودکی چقدر راحت با بچه‌های دیگر دوست می‌شدید؟ شما هم آنقدر با دوست‌تان بیرون می‌رفتید که والدین‌تان به زور شما را به خانه برمی‌گرداندند؟ شاید هم مدام با او تلفنی صحبت می‌کردید!
هر عادتی که داشتید، خوب است بدانید محققان در مطالعه جدیدی متوجه شده‌اند دوستان صمیمی دوران کودکی می‌توانند باعث تناسب وزن و نرمال ماندن فشار خون در بزرگسالی شوند!
بر اساس این مطالعه که توسط محققان دانشگاه پیتزبورگ در پنسیلوانیا انجام شده است، احتمالا هر قدر شما در کودکی وقت بیشتری را با دوستان صمیمی‌تان گذرانده باشید، احتمال داشتن وزن سالم و فشار خون نرمال در بزرگسالی‌تان بیشتر است.
البته جای تعجب نیست که دوستی باعث بهبود سلامت و حال خوب شما می‌شود. در بزرگسالی، رابطه با دوستان باعث کاهش ریسک بیماری قلبی و فشار خون بالا می‌شود. اما آیا دوستان دوران کودکی هم می‌توانند بر کیفیت سلامت بزرگسالی تاثیرگذار باشند؟
برای فهمیدن پاسخ این سوال، محققان با بررسی اطلاعات به دست آمده از سنین 6 تا 16 سالگی 267 بزرگسال، متوجه شدند افرادی که در کودکی زمان بیشتری را با دوستان‌شان سپری کرده‌اند، در 32 سالگی سطح فشار خون و BMI (شاخص توده بدنی) پایین‌تری نسبت به همسالان خود دارند.
به این ترتیب، پژوهشگران معتقدند داشتن روابط اجتماعی در دوران کودکی، مستقل از شخصیت، وزن دوران کودکی، وضعیت خانوادگی در کودکی و بسیاری فاکتورهای دیگر، برای سلامت افراد مفید است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
9020 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6514 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15145 بازدید