2109
شناسایی عامل میگرن مردان، استروژن متهم ردیف اول!

شناسایی عامل میگرن مردان، استروژن متهم ردیف اول!

1397/04/13 بازدید253
نی نی سایت: اخیرا در مطالعه‌ای مشخص شده است مردانی که سطح هورمون زنانه استروژن بالاتری دارند، بیش از مردانی که استروژن‌شان پایین‌تر است، دچار میگرن می‌شوند.

همچنین این افراد بیش از هم‌جنسان خود دچار علائمی مثل کسالت و نوعی از اختلالات جنسی می‌شوند که بیشتر در افرادی که کمبود تستوسترون دارند، دیده می‌شود؛ البته میزان تستوسترون این مردان با مردانی که میگرن ندارند، مشابه بود.

استروژن، که مسئول افزایش مشخصات جنسی خانم‌هاست، به عنوان عامل افزایش تعداد دفعات و شدت حملات سردرد در زنانی که میگرن دارند، شناخته شده است.

حالا در مطالعه جدید محققان هم مشخص شده که استروژن می‌تواند یکی از عوامل بروز سردردهای میگرنی در مردان باشد.
به گفته دکتر اوسترهات از دانشگاه لایدن هلند، مطالعات قبلی نشان داده بود سطح استروژن می‌تواند بر زمان بروز میگرن و شدت آن در زنان تاثیرگذار باشد اما چیز زیادی در مورد تاثیر هورمون‌های جنسی بر میگرن مردان مشخص نشده بود. حالا مطالعات جدید نشان داده که با افزایش سطح استروژن در مردانی که میگرن دارند، همچنین با کاهش تستوسترون، تعداد حملات میگرن و شدت آنها افزایش می‌یابد.

به عبارت دیگر مردانی که میگرن دارند، میزان تستوسترون به استروژن در بدن‌شان کمتر است و نتایج آزمایشی که اخیرا انجام شده، نشان داده است 61 درصد مردانی که میگرن دارند، دچار سایر علائم مربوط به کمبود تستوسترون هم می‌شوند؛ علائمی مثل کاهش میل جنسی، کاهش انرژی و اختلالات خلقی. اما 27 درصدشان این علائم را ندارند.

به عقیده دکتر اوسترهات، این مطالعه نمونه کوچکی از تاثیرگذاری هورمون‌های جنسی بر دفعات و شدت حملات میگرنی در مردان است و حالا گروه‌های تحقیقاتی بیشتری باید درباره چگونگی تاثیرگذاری این هورمون‌ها بر بروز سردردهای میگرنی مطالعه کنند.

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16467 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11628 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4337 بازدید