2109
تجمع پزشکان زنان و زایمان در مخالفت با ماماها!

تجمع پزشکان زنان و زایمان در مخالفت با ماماها!

1397/04/12 بازدید936

نی نی سایت به نقل از ایرنا: تعدادی از پزشکان متخصص زنان و زایمان امروز در اعتراض به بخشنامه وزارت بهداشت، درباره «ترویج زایمان طبیعی 97» مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند و خواهان توقف اجرای این مصوبه هستند. آنها معتقدند با اجرای این بخشنامه بخشی از مسئولیت ها و اختیارات آنان به ماماها داده می شود و به همین علت تاکنون چند تجمع برپا کرده اند،آنها اما امروز-سه شنبه- نیز مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کرده اند، بیش از 200 نفر از این پزشکان، دست به تجمع زده اند تا بتوانند مانع اجرای این بخشنامه شوند.در این تجمع پزشکان متخصص زنان و زایمان، دست نوشته و شعارهایی با مضمون «سلامت مادران و نوزادان سرزمینم را با هیچ چیز معامله نمی کنم»، «بازگشت به عقب هرگز، روزگاری که متخصص کم بود هرگز»، «نامه های بی جواب و سوالات مکرر»، « خواستار لغو فوری این بخشنامه هستیم و مخالف عقب گرد در سیستم سلامت مادر و نوزاد هستیم»، به چشم می خورد که از سوی این پزشکان مورد تاکید قرار دارد.

 

اختلاف ماماها و پزشکان زنان و زایمان

موردی در این بخشنامه که مورد اعتراض این پزشکان است اختیاراتی است که به ماماها داده شده است که اگر تشخیص دهد می تواند مادر باردار را با اجازه خود ماما در بیمارستان بستری و شرایط زایمان طبیعی آن را فراهم کند. اگر هم مشکلی پیش آمد باید به پزشک متخصص زنان و زایمان اطلاع دهد.در این بخشنامه آمده است که بخشی از کارکرد حرفه ای پزشک به ماما تعلق می گیرد که این موضوع نیز نارضایتی پزشکان متخصص زنان و زایمان را به دنبال داشته است.
اما طرف دیگر داستان که ماماها هستند اعتقاد دارند که این اختیارات از ابتدا برای آنان بوده و هیچ چیز به اختیارات کنونی ماماها اضافه نشده است. به گفته ماماها، اعتراض متخصصان زنان این است که میزان پرداختی ها بابت هر زایمان به ماما که تاکنون 15درصد بوده به 35 درصد افزایش یافته یعنی در هر زایمان طبیعی می بایست از این پس 35 درصد تعرفه پزشک زنان و زایمان را به ماماها بدهند. البته متخصصان زنان می گویند اختلافشان با ماماها بر سر پول نیست.
عکس :خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما

login captcha

واقعا نمیدونم این قانون احمقانه چیه گذاشتن؟زایمان طبیعی مال ما ایرانیا نیست به خاطر سبک زندگی و نژادمون واقعا برامون مشکله

تو زایشگاه باید مادر و بچه هردو رو به مرگ باشن تا بالاخره دلشون به رحم بیاد ببرنشون اتاق عمل..الان مثلا سلامت جامعه رو تضمین کردن؟؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16451 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11612 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4165 بازدید