2109
ماماها؛ مدافع حقوق زنان

ماماها؛ مدافع حقوق زنان

1398/02/16 بازدید205
نی نی سایت: روز ۵ ماه می به عنوان روز جهانی ماما انتخاب شده و فرصتی برای بررسی مشکلات ماماها و همچنین معضلاتی که در زمینه بهداشت زایمان و تامین سلامت مادران و نوزادان وجود دارد، ایجاد می‌شود.
امسال هم مراسم مختلفی برای بزرگداشت این روز با شعار «ماماها؛ مدافع حقوق زنان» برگزار شده و به گزارش ایسنا، همه زنان و نوزادان حق دارد زایمانی سالم و تولدی شیرین را تجربه کنند.

نقش ماما در کاهش مرگ و میر مادران

به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) با اینکه از سال ۱۹۹۰میزان مرگ و میر مادران در دنیا کاهش یافته اما هنوز ۳۸ درصد از مراکز بهداشتی دنیا به مقادیر ابتدایی آب دسترسی نداشته، ۱۹ درصدشان بهداشتی نیستند و ۳۵ درصدشان حتی آب و صابون هم برای شست‌وشوی دست‌ها ندارند!

متاسفانه روزانه حدود ۸۳۰ زن به دلایل قابل پیشگیری در دوره بارداری یا هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند و ماماها می‌توانند نقش اصلی در این زمینه داشته باشند.
البته ماماها نه فقط در مراقبت از مادران و نوزادان در تمام کشورهای دنیا نقش مهمی دارند که در کشورهایی مثل انگلستان، وظیف به دنیا آوردن نیمی از کودکان را هم به عهده دارند.
اما با این حال هنوز هم به تعداد بیشتری از ماماها در سراسر جهان نیاز است؛چراکه تعداد بیشتر ماماها به معنای مادران و کودکان سالم‌تر است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16457 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11618 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4265 بازدید