2109
زایمان؛ فیبروم رحمی را کم می‌کند

زایمان؛ فیبروم رحمی را کم می‌کند

1393/06/09 بازدید1729

 ساغر صالح‌پور در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به افزایش سن ازدواج و نازایی اظهار داشت: افزایش میزان ناباروری در جامعه ما زیاد شده است و دلایل متفاوتی نیز دارد، محیط آلوده شرایطی که بر تولید اسپرم و تخمک مؤثر است و افزایش سن ازدواج در زنان و مردان جزو دلایل ناباروری است البته این موضوع در خانم‌ها مهمتر است زیرا زنان بالای 35 سال احتمال باروری پایینی دارند و وقتی به 40 سالگی نزدیک می‌شوند میزان سقط در آنها افزایش می‌یابد.

وی افزود: البته سن آقایان نیز مهم است و بهتر است در سنین پایین اقدام به باروری کنند از طرفی ناهنجاری‌های جنینی با افزایش سن والدین بیشتر می‌شود بنابراین تقاضا می‌کنیم که جوان‌ها به ویژه دختران به خاطر تحصیل، شغل، درآمد و ... ازدواج را به تعویق نیندازند و بزرگ‌ترها نیز تدابیری بیندیشند تا جوان‌ها بتوانند زودتر ازدواج کنند و فرزند بیاورند.
این متخصص زنان با بیان اینکه فیبروم‌های رحمی با افزایش سن بیشتر می‌شود تصریح کرد: زایمان فیبروم رحمی را کم می‌کند و کسانی که دیر ازدواج می‌کنند و بچه می‌آورند دچار افزایش فیبروم‌های رحمی، خونریزی و ناباروری می‌شوند.
متخصص زنان و فوق تخصص نازایی ادامه داد: همچنین آندومتریوزیس که موجب دردهای لگنی می‌شود و ناباروری ایجاد می‌کند با دیر بچه‌دار شدن شیوع و شدت بیشتری پیدا می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: مسئله دیگر درباره تخمدان پلی‌کیستیک است هر چند که این اختلال منشأ ژنتیکی دارد، اما با افزایش سن علایم بیماری بیشتر و ناباروری کمتر می‌شود. این موضوع چنانچه در خانواده‌ای شایع باشد بهتر است دختران آن خانواده زودتر ازدواج کنند.
 
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید