2109
فیبروم چیست؟ 

فیبروم چیست؟ 

1401/07/26 بازدید4130

فیبروم‌های رحمی تومورهای خوش خیمی هستند که در داخل یا روی رحم ایجاد می‌شوند. برخی از زنان یک فیبروم منفرد پیدا می‌کنند در حالی که برخی دیگر چندین فیبروم را ایجاد می‌کنند. آنها می‌توانند به کوچکی یک دانه یا به بزرگی خربزه باشند. بسیاری از متخصصان بر این باورند که انتخاب سبک زندگی می‌تواند بر شکل گیری و رشد فیبروم تأثیر بگذارد. نخوردن گوشت قرمز، خوردن میوه و سبزیجات کافی، ننوشیدن منظم الکل یا کافئین و نوشیدن آب کافی همگی از مسائل مربوط به سبک زندگی هستند و در درمان فیبروم موثر خواهند بود.

فیبروم چه علائمی دارد؟

- ددر بین یا در طول دوره‌های خود ممکن است قاعدگی سنگین و طولانی را تجربه کنید

- کم خونی که باعث خستگی می‌شود

- ناراحتی مقاربتی

- ادرار مکرر

- نفخ و یا یبوست

- ناراحتی لگن یا کمر

- گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی

- نفخ معده

آیا فیبروم می‌تواند معده شما را دردناک کند؟

فیبروم رحم می‌تواند بعد از رابطه جنسی باعث درد معده شود به ویژه در زنان مبتلا به فیبروم بزرگ شایع است. ممکن است سنگینی یا فشاری در زیر شکم یا معده خود داشته باشید که بیشتر ناراحت کننده باشد تا دردناک. از طرف دیگر رحم شما ممکن است رشد کند و هگام خم شدن یا ورزش کردن شما را اذیت کند. دستگاه تناسلی زن شامل رحم است. رحم گلابی شکل و توخالی است و تقریباً به اندازه یک مشت است که در قسمت پایین شکم یا ناحیه لگن قرار دارد که لوله‌های فالوپ شما به رحم شما متصل هستند.

فیبروم چه دردی در معده شما ایجاد می‌کند؟

بسیاری از مردم درد فیبروم رحم را با گرفتگی ماهیانه معمولی اشتباه می‌گیرند. اگر به این فکر می‌کنید که آیا فیبروم‌ها باعث درد شکم شما می‌شوند باید بدانید که بر خلاف دردهای پریود درد فیبروم می‌تواند بدتر شود و به مرور زمان ناتوان کننده شود. برخی از زنان درد شدید و ناگهانی معده دارند در حالی که برخی دیگر فقط یک درد مزمن، آهسته یا احساس فشار دارند. ممکن است به فکر جراحی فیبروم باشید. حتی ممکن است به شما توصیه شده باشد که هیسترکتومی یا برداشتن رحم با جراحی تنها گزینه شما برای درمان است.

هنگام جراحی فیبروم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در طول عمل یکی از رادیولوژیست‌های مداخله‌ای قسمت بالایی ران شما را بی‌حس می‌کند، یک برش کوچک ایجاد می‌کند و یک کاتتر کوچک را وارد می‌کند. فلوروسکوپی که یک اشعه ایکس است کاتتر را به داخل شریان رحم هدایت می‌کند که خون را به فیبروم ها می‌رساند. سپس ماده آمبولی به داخل شریان تزریق می‌شود. این ذرات جریان خون را مسدود می‌کنند و از رسیدن خون به فیبروم‌های شما جلوگیری می‌کنند و آنها را مجبور به کوچک شدن می‌کنند. فیبروم‌ها اگر خون اکسیژن کافی دریافت نکنند می‌میرند و مواد آمبولیک تزریق شده به فیبروم را از بین می‌برد. 

منبع:

www.usafibroidcenters.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها