2109
آنجلینا جولی در عراق: این بچه ها دارو و غذا ندارند

آنجلینا جولی در عراق: این بچه ها دارو و غذا ندارند

1397/03/27 بازدید490

نی نی سایت: آنجلینا جولی بازیگر شناخته شده هالیوود و نماینده ویژه کمیسیون عالی سازمان ملل در امور پناهجویان کمتر از یک سال برای بررسی کودکان جنگ زده عراق به این کشور سفر کرد. جولی پس از آزادی شهر موصل از کنترل گروه تروریستی داعش، از این شهر بازدید کرد.
جولی در سفر به موصل از مسجد النوری بازدید کرد، مسجدی که در آن ابوبکر البغدادی خلافت داعش را رسما اعلام کرد. جولی در مقابل خرابه‌های این مسجد، گفت‌:« درهمه سال‌هایی که با کمیسیون عالی سازمان ملل در امور پناهجویان کار کرده‌ام، این بدترین نوع تخریبی است که دیده‌ام. مردم این شهر همه چیز خود را از دست داده‌اند و خانه‌ها کاملا ویران شده‌اند. مردم خدمات پایه مثل آب لوله کشی بهداشتی ندارند وهیچ دسترسی دارویی برای کودکان وجود ندارد.برای توصیف پشت‌کاری که برای بازسازی این خرابی ها لازم است واقعا نمی دانم چه بگویم.»
جولی د رادامه حرفهایش به مردم موصل عراق گفت‌:« ما به عنوان جامعه بین‌المللی بر این باور هستیم که وقتی جنگ تمام شد کار هم تمام شده است، اما وضعیتی که من در غرب موصل دیدم، خیلی وحشتناک است. آوارگی در همه جا به چشم می خورد و کمپ‌های اطراف شهر پر هستند. من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم موصل را فراموش نکنند.»
این پنجمین سفرآنجلینا جولی از زمان آغاز همکاری خود با کمیسیون عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در سال ۲۰۰۱، به عراق بود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها