2109
عکاسی که چشم دختر 7 ماهه را نجات داد

عکاسی که چشم دختر 7 ماهه را نجات داد

1397/02/30 بازدید1512
نی نی سایت: وقتی عکاس هتل از «پرسلی» 7 ماهه عکاسی کرد، هیچ وقت فکر نمی‌کرد موضوع مهمی را کشف کند. اما بعد از اینکه به عکس این کودک نگاه کرد، متوجه نقطه سفید عجیبی در چشم راست او شد و سریع موضوع را با والدین پرسلی در میان گذاشت. مادر پرسلی اول تصور می‌کند منظور عکاس، قرمز شدن چشم‌های پرسلی در عکس است و از او می‌خواهد با نرم‌افزار ویرایش عکس، آن را ادیت کند. اما عکاس به او می‌گوید که چشم راست پرسلی بر اثر تابش نور فلاش سفید شده که هیچ‌وقت در شرایط عادی چنین اتفاقی نمی‌افتد و به آنها توصیه می‌کند سریع‌تر دخترشان را به چشم‌پزشکی ببرند.
«سوفی فیندلی» و «دارن مارشال» که به همراه دخترشان به مسافرت رفته بودند، سریع به منزل خود در «تینساید جنوبی» در انگلستان بازگشتند و مستقیم به بیمارستان چشم ساندرلند رفتند.
مشکل چشم پرسلی «رتینوبلاستوما» تشخیص داده شد؛ این تومور شبکیه نوعی سرطان پیشرونده سریع است که در سلول‌های شبکیه چشم رشد می‌کند و از سرطان‌های شایع در کودکان زیر 5 سال است.
پرسلی بعد از شیمی درمانی و چندین جلسه جراحی و لیزرتراپی که منجر به از دست دادن موقتی دید چشم راستش شد، حالا دو ساله شده و انتظار می‌رود به طور کامل درمان شود. مادر پرسلی کوچولو می‌گوید: «اگر آن عکس گرفته نشده بود، ممکن بود پرسلی چشمش را از دست بدهد؛ عکاس این عکس چشم و دید دخترم را نجات داد و ما تمام زندگی‌مان را مدیون او هستیم.»
به گفته پزشکان، پرسلی هیچ نشانه‌ای از ناراحتی نداشته و تا قبل از معاینه چشمش در 4 سالگی، احتمال مشخص شدن این بیماری ممکن نبوده اما به لطف عکسی که از او گرفته شد، این بیماری کشف و به موقع درمان شد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

login captcha

مطلب جالبی بود

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید