2109
جلوگیری از دیابت نوع 1 با داروی فشارخون!

جلوگیری از دیابت نوع 1 با داروی فشارخون!

1396/11/29 بازدید220
نی نی سایت: اگر فشارخون‌تان بالاست و دارو می‌خورید، خوشحال باشید چون احتمالا دیابت نوع 1 نخواهید گرفت! اخیرا پژوهشگران کلورادو و فلوریدا متوجه شده‌اند داروهای فشارخون کاربرد دیگری هم دارد و آن، پیشگیری و درمان دیابت نوع 1 است.
در دیابت نوع 1 سلول‌های بتای لوزالمعده نمی‌توانند به اندازه کافی انسولین تولید کنند. انسولین هورمونی است که سطح قندخون را تنظیم می‌کند.
ظاهرا نوعی فرآیند خودایمنی هم می‌تواند زمینه‌ساز دیابت نوع 1 باشد که طی آن، سلول‌های دستگاه ایمنی به اشتباه به سلول‌های بتا حمله کرده و آنها را از بین می‌برند.
به گزارش نی نی سایت، آمارهای موجود نشان می‌دهد حدود 5 درصد از تمام بیماران دیابتی به نوع 1 دچار هستند که معمولا در دوران کودکی، نوجوانی یا اوایل جوانی شناسایی می‌شود اما ممکن است در هر سن دیگری ایجاد شود.
با اینکه هنوز علت اصلی بروز دیابت نوع 1 ناشناخته باقی مانده، دکتر میشلز و تیمش معتقدند حدود 60 درصد از افرادی که در معرض این اختلال هستند، مولکولی به نام DQB دارند که در تحقیقات قبلی پژوهشگران مشخص شده با شروع دیابت نوع 1 مرتبط است.
حالا دانشمندان در پژوهش اخیر خود با استفاده از یک ابرکامپیوتر، تمام مولکول‌های دارویی کوچک مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) را تحلیل کرده‌اند و به طور خاص، بر داروهایی تمرکز کرده‌اند که مولکول DQB را قرار می‌دهد و از فعالیتش جلوگیری می‌کند.
به گزارش نی نی سایت، این گروه در نهایت توانستند یک دارو را شناسایی کنند: دارویی به نام «متیل دوپا» که معمولا برای درمان فشارخون بالا یا هایپرتنشن تجویز می‌شود.
بر اساس این مطالعه، متیل دوپا علاوه بر جلوگیری از DQB، هیچ تداخلی با عملکرد سلول‌های دستگاه ایمنی ندارد.
نتایج این پژوهش در موش‌های آزمایشگاهی با موفقیت به ثبت رسیده و می‌تواند تاثیر زیادی بر پیشگیری و درمان دیابت نوع 1 داشته باشد که به گفته دکتر میشلز اولین درمان اختصاصی برای پیشگیری از دیابت نوع 1 خواهد بود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16451 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11612 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4165 بازدید