2109
بدن درد دارید؟ رژیم غذایی تان را عوض کنید

بدن درد دارید؟ رژیم غذایی تان را عوض کنید

1397/07/02 بازدید350
نی نی سایت: تا به حال رژیم غذایی‌تان را عوض کرده‌اید؟ بیشتر افراد معمولا برای  تغییر در وزن یا کاهش قند و کلسترول خون‌شان اقدام به تغییر در رژیم غذایی‌شان می‌کنند.

اما آیا تا به حال هیچ وقت به این فکر کرده‌اید که برای درمان بدن درد، تغییری در رژیم غذایی روزمره‌تان ایجاد کنید؟ اخیرا پژوهشگران در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم غذایی می‌تواند درمانی موثر و ارزان‌قیمت برای افرادی باشد که دچار بدن درد و دردهای مزمن هستند.

در تحقیقات اولیه‌ای که در کنیای شرقی انجام شد، مشخص شد میزان مصرف نمکی موسوم به «اسید گلوتامیک» که نوعی طعم‌دهنده رایج در دنیاست، با دردهای مزمن مرتبط است.
 

بدن درد به خاطر نمک!

بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله Nutrition منتشر شده، وقتی شرکت‌کنندگان در این آزمایش میزان مصرف مونوسدیم گلوتامات را از رژیم غذایی‌شان حذف کردند، بدن دردشان تا حد زیادی بهبود یافت.

به گفته دکتر کاتلین هولتون از دانشگاه آمریکا می‌گوید هنوز محققان نمی‌دانند چه چیزی باعث حساسیت به نمک اسید گلوتامیک موجود در غذاهای روزمره می‌شود اما همین مطالعه کوچک نیاز به برگزاری پژوهشی بزرگتر را مشخص می‌کند؛ چراکه همین روش می‌تواند درمان ارزان قیمت اما موثر برای بیماران کشورهای در حال توسعه باشد.

دانشمندان در حال حاضر مشغول بررسی نحوه تاثیر نمک اسید گلوتامیک به عنوان یک ماده شیمیایی بر مغز و بدن هستند. در مغز، نمک اسید گلوتامیک به عنوان یک انتقال دهنده عصبی معمولی عمل می‌کند.

ضمن اینکه می‌تواند باعث مسمومیت سلولی شده، سلول‌های عصبی را بیش از حد تحریک کرده، به آنها آسیب برساند یا حتی آنها را از بین ببرد.
این ماده معمولا در برخی خوراکی‌ها مثل سویاسس و پنیر پارمزان به طور طبیعی ایجاد می‌شود اما معمولا در بیشتر غذاها به عنوان افزودنی به کار می‌رود.

درمان بدن درد بدون مُسکن

در مطالعه‌ای که در کنیا انجام شد هم، محققان سعی داشتند متوجه شوند که آیا تغییر در رژیم غذایی می‌تواند به اندازه مُسکن‌های مرسوم، به درمان بدن درد افراد کمک کند یا خیر.

بنابراین با مطالعه 30 داوطلب، محققان تاثیر حذف مونو سدیم گلوتامیت، افزایش مصرف آب یا ترکیبی از هر دو را در مقایسه با مصرف استامینوفن- که رایج‌ترین درمان خودسرانه و در دسترس مردم است- مقایسه کردند.

این داوطلبان که حداقل 3 ماه از دردهای مزمن در حداقل 4 نقطه بدن‌شان رنج می‌بردند، مثل سایر افراد دنیا دچار علائم عصبی مثل سردرد یا میگرن، کسالت مزمن و خستگی دائمی، اختلال شناختی و مشکلات خواب بودند.

اما بعد از نتایج موفقیت‌آمیز مطالعه‌ای که در کنیا انجام شد، دکتر دنیل جی کلاو از دانشگاه میشیگان آمریکا گفته است: «اگر به سادگی و بدون هیچ هزینه‌ای، با ایجاد تغییر به این کوچکی در رژیم غذایی بتوانیم چنین تاثیر بزرگی در کیفیت زندگی افراد دنیا ایجاد کنیم،اتفاق بزرگ و بی‌نظیری رخ خواهد داد».

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها