2109
9 گام برای عوض کردن پوشک نوزاد

9 گام برای عوض کردن پوشک نوزاد

1395/03/19 بازدید12344

نی نی سایت: شما باید در هفته اول زندگی نوزادتان هنر عوض کردن پوشک را به سرعت یاد بگیرید. بنابر‌این ما یک راهنمای دقیق برایتان فراهم کرده‌ایم.

آماده‌سازی
دستتان را بشورید و خشک کنید (می‌توانید از دستمال مرطوب برای بچه‌ها استفاده کنید)
بسته به گرم بودن، تمیزی و خشک بودن پوشک باید تعویض کردن آن را ارزیابی کنید.
در آغاز شما می‌توانید از یک زیر‌انداز مخصوص برای این کار استفاده کنید. اما این کار را با یک حوله و یا یک لباس تمیز انجام دهید و آن را روی یک جای صاف و نرم و گرم پهن کنید.
وسایل را آماده کنید. اگر آماده هستید، باید پوشک‌ها را بردارید، شما به یک پوشک تمیز و یک کیسه پلاستیکی نیاز دارید.  در صورتی که نوزادتان به پوشک حساسیت دارد و یا مستعد ابتلا به عفونت است، شما باید از کرم، پماد یا روغن استفاده کنید.

گام اول
زبانه‌های چسب محافظ پوشک را باز کنید. هر کدام از آنها را خوب بررسی کنید تا به پوست نوزاد نچسبیده باشند. اما هنوز پوشک کثیف را در بر ندارید.

گام دوم
مدفوعی را که در پوشک وجود دارد تمیز کنید و مراقب باشید که آلت تناسلی فرزندتان با یک پارچه پوشیده باشد (برای حفظ بهداشت و جلوگیری از اینکه در معرض یک دوش گرم قرار بگیرید!).

گام سوم
در محل تعویض پوشک، پشت کودکتان را بلند کنید و با مچ‌پا‌هایتان او را نگه دارید تا حرکت نکند.

گام چهارم
پوشک کثیف را تا بزنید حتی اگر نصف آن زیر بچه باشد. سپس قسمت کثیف پوشک را بکشید و آن را بالا بیاورید.

گام پنجم
از یک حوله خیس یا یک تکه پنبه مرطوب برای تمیز کردن آلت تناسلی و نواحی اطراف آن استفاده کنید. همیشه از یک حوله برای فرزندتان استفاده کنید که از جلو تا عقب کشیده شود و از ناحیه واژن فاصله داشته باشد. چنین حرکتی احتمال ورود باکتری به واژن دختر کوچک و عفونت او را کاهش می‌دهد.

گام ششم
پا‌های کودکتان را بلند کرده و باسنش را تمیز کنید.

گام هفتم
پوشک تمیز را جایگزین پوشک کثیف کنید. شما باید نیمه بالایی پوشک تمیز (قسمتی که دو کَپَل دارد) را زیر پشت بچه‌تان بگذاری به‌طوری که پایین نیمه پوشک بین پا‌های او قرار بگیرد (کسی که این مار را می‌کند باید چسب پوشک را به اندازه کافی باز کند تا کودک آرام شده و اذیت نشود.)
پوشک بزرگ با چین‌های زیاد بین پا‌های فرزندتان نگذارید چون ممکن است باعث خارش و ناراحتی شود. برای نوزادان از پوشش بند ناف استفاده نکنید (شما می‌توانید پوشک ویژه نوزادان را با درز‌ها و شکاف‌هایی که دارند بگیرید).

گام هشتم
زبانه‌های چسبناک پوشک را روی محلی که برای آن در نظر گرفته شده بچسبانید و مطمئن شوید که راحت باشد و به‌طوری محکم نباشد که پوست کودکتان را بکشد. دستورالعمل کارخانه تولید‌کننده را درباره راهنمایی‌های ویژه بخوانید.

گام نهم
پوشک کثیف را با تمام محتویات آن جمع کنید و در کیسه پلاستیکی بگذارید و آن را در سطل زباله بیندازید. لباس فرزندتان را در بیاورید و دستانتان را خوب بشویید. به این صورت شما وظیفه‌تان را با موفقیت به انجام رسانده‌اید.
                                                                                                                                                                                                                                                   منبع: Baby Center

ارسال نظر شما

login captcha
بسم الله،نمردیم و شنیدیم شستن بده! خارجیا مسلمون نیستن و فرهنگشون فرق میکنه،ضمنا اونا هم پی پی را میشورن، ما که چند تا بچه همینطوری بزرگ کردیم،عفونت ادراریم نمیگیرن،
بچه فقط باید شسته بشه دیگه این ادا واصول ها چیه والااااا😒
اصلا خوب نبود،بچه باید شسته بشه. کاش فقط ترجمه نکنیم،فرهنگ را هم در نظر بگیریم.
شستن زیادی نی نی باعث عفونت ادراری میشه خارجی ها فقط پاک می کنن حالا یه روز در میون خوب ه شستن
این دیگه چه ترجمه ای بود متن اصلی بود راحتتر میشد فهمید
کی میره این همه راهو بچه رو بغل کنید ببرید دم روشور همون طور که کمرش چسبیده به دستتون با اب بشورینش از جلو به عقب بعدش هم خشک و پوشک تموم
بعداز11ماه بچه من همچنان سرپوشک عوض کردن داستان داره😂😂ما ضربتی سرعتی عوض میکنیم
نی نی که پی پی کرد باید شسته بشه با پاک کردن فقط صورت مسئله تمیز میشه
شما که زحمت کشیدین و مطلب گذاشتسن،کاش یکم دیگه ام دقت میکردین و مطالب رو خوانا مینوشتین،من که بیشتر جاهاشو نفهمیدم چی میگه!!!!

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7619 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5522 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15013 بازدید