2109
5+2 ایده برای فنجانی‌های هیجان‌انگیز

5+2 ایده برای فنجانی‌های هیجان‌انگیز

1396/07/26 بازدید1598
تا حالا از خودتان پرسیده‌اید چه چیزی بهتر از یک کیک معمولی است؟ بله! کیک شکلاتی و حالا چه چیزی بهتر از یک کیک شکلاتی است؟ بله درست حدس زدید! یک کاپ‌کیک‌ شکلاتی!
18 اکتبر(26 مهر) روز جهانی کاپ‌کیک‌ شکلاتی است. این روز برای ما یادآور این نکته است که می‌‌توانیم یک تکه کیک داشته باشیم که فقط و فقط مال خودمان است و نیاز نداریم که با کسی در خوردن آن شریک شویم. چرا؟ چون کاپ‌کیک‌ها کوچک هستند و تقسیم کردنشان با بقیه چیزی برای خوردن ما باقی نمی‌گذارد! البته نه هر کاپ‌کیکی، فقط کاپ‌کیک‌ شکلاتی. در این روز با درست کردن یا خریدن کاپ‌کیک‌ شکلاتی می‌توانیم این روز را جشن گرفته و بچه‌ها را خوشحال کنیم.



کاپ‌کیک‌ها ، کیکهای کوچکی هستند که از سال 1796 در کتاب‌‌های آشپزی به آن‌ها اشاره شده که در فنجان‌های کوچک پخته می شدند؛ برای همین به کاپ‌کیک‌ یا کیک فنجانی معروف هستند.
کاپ‌کیک‌ها قابلیت این را دارند که به شکل‌های مختلفی تزئین شوند. به علاوه چون نسبت به کیک‌ها حجم کمتری دارند زمان پختشان کوتاه‌تر بوده و سریع‌تر آماده می شوند، در نتیجه انتخاب مناسبی برای تولد و جشن‌ها هستند و می‌توانند توجه بچه‌ها را به خودشان جلب کنند. این کیک‌ها چون اندازه کوچکی دارند و به‌صورت تک نفره سرو می‌شوند دردسرهای بریدن کیک‌های بزرگ را ندارند.
در زیر دستور پخت دو نوع کاپ کیک شکلاتی قرار گرفته است که می‌توانید با کمک بچه‌ها آن‌ها را درست کرده و با مربا، خامه، آیسینگ، میوه‌های تازه، شکلات، فوندات و... تزئینشان کنید. به علاوه در این روزهای پاییزی خوردن کاپ‌کیک با یک لیوان چای یا شیرداغ طعم دلچسبی خواهد داشت.

کاپ‌کیک شکلاتی



- فر را با 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.
- آرد، بیکینگ پودر، پودر‌کاکائو و نمک را با یکدیگر مخلوط کرده و الک کنید.
- در ظرفی دیگر کره و شکر را با یکدیگر خوب مخلوط کنید تا بافت نرم و پفکی پیدا کند. سپس تخم‌مرغ‌های زده شده و وانیل را اضافه و مخلوط کنید.
- مخلوط آرد را در 2 تا 3 مرحله به این مواد اضافه کرده و هربار خوب مخلوط کنید.
- کاغذ‌های کاپ کیک را درون قالب مخصوص بگذارید. سپس ماده آماده شده را در قالب مافین یا کاپ کیک بریزید و تا دو سوم قالب پر کنید.
- قالب را در داخل فر بگذارید تا 15-20 دقیقه بپزد. بعد از این زمان یک خلال دندان را درون کاپ کیک فرو ببرید اگر چیزی به آن نچسبد، کاپ کیک شما آماده است. با استفاده از این دستور چیزی در حدود 12 کاپ کیک خواهید داشت.

کاپ‌کیک شکلاتی نوتلا با 4 ماده اولیه

این نوع از کاپ‌کیک یکی از آسان ترین انواع کاپ کیک است که تنها با چهار ماده اولیه درست می‌شود و البته برای طرفداران شکلات به ویژه کسانی که نوتلا دوست دارند، پیشنهاد هیجان‌انگیزی است.



- پیش از شروع کار، فر را روی دمای 180 سانتی گراد روشن کنید. تخم‌مرغ ها را به خوبی به‌هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس یک و نیم پیمانه از نوتلا را اضافه کنید. ممکن است در ابتدا کمی سفت باشد ولی با هم زدن بیشتر مخلوطی نرم، شفاف و یکدست حاصل می‌شود.



- سپس کم‌کم آرد الک شده را به مخلوط اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شده و گلوله‌های آرد در آن نماند.
- مخلوط به دست آمده را در قالب های مخصوص کاپ کیک که در آن کاغذ گذاشته‌اید بریزید و به مدت 12 تا 15 دقیقه بگذارید در فر بماند.
- کاپ کیک باید پف کند و روی آن کمی ترک داشته باشد. اگر از پختش مطمئن نبودید از روش فرو بردن خلال دندان استفاده کنید. سپس بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود.

برای تزئین:

- در ظرفی دیگر 1 پیمانه نوتلا و 1 پیمانه پنیر خامه‌ای را مخلوط کنید و برای تزئین کاپ کیک ها از آن استفاده کنید. می‌توانید از مواد تزئینی دیگر بر روی کاپ کیک نیز استفاده کنید.

ایده‌هایی برای تزئین کاپ کیک‌ها:

1. خامه و اسمارتیز

یکی از راه‌های بسیار راحت و البته هیجان انگیز برای بچه‌ها، تزئین کاپ کیک‌ با استفاده از خامه و اسمارتیز است. برای این کار فقط کافی است مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات ذوب شده را روی کاپ کیک بریزید و با اسمارتیزهای رنگارنگ آنها را تزئین کنید.

2. میوه‌های فصل

استفاده از میوه‌های رنگی و خوشمزه فصل به ویژه توت‌فرنگی، تمشک، آلبالو، گیلاس و... ظاهر کاپ‌کیک‌ها را جذاب‌تر می‌کند.

3. فوندانت

پیشنهاد ما برای مادرهایی که حرفه‌ای ترند استفاده از فوندانت و خلق شکل‌های جالب است. این طرح‌ها می‌توانند کودکان را به خود جلب کنند. به ویژه اگر طرح‌های کارتونی و رنگی داشته باشند.


4. خامه و شکلات

یکی دیگر از تزئینات ساده برای کاپ‌کیک‌ها این است که با استفاده از خامه و شکلات و البته متناسب با مهمانی که در پیش دارید کاپ کیک را تزئین کنید. طرح‌های ساده ایجاد کنید یا کمی خلاقیت خرج دهید و با خوردنی‌های کوچک که در لوازم قنادی‌ها موجود است، تزئینشان کنید.

5. پودر قند

استفاده از پودر قند نیز یکی از روش‌های بسیار ساده و البته زیبا برای تزئین کاپ‌کیک‌ها است. می‌توانید طرح‌های شابلونی درست کرده و با پاشیدن پودر قند بر روی سطح‌ کاپ کیک‌ها طرح‌های زیبا خلق کنید.


ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16535 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5258 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11685 بازدید