2109
اکوکاردیوگرافی بهترین روش پیشگیری از تولد نوزاد با نارسایی جدی قلبی

اکوکاردیوگرافی بهترین روش پیشگیری از تولد نوزاد با نارسایی جدی قلبی

1393/02/20 بازدید521

یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه زمینه ارثی، مصرف الکل، استعمال دخانیات و مصرف برخی داروها از مهمترین عوامل در نارسایی قلب جنین است، گفت: در دوران بارداری، اکوکاردیوگرافی جنینی روشی بسیار مهم و ضروری برای پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به نارسایی‌های جدی قلبی است.

 دکتر سعید علیپور پارسا با اشاره به اینکه زمینه ارثی در ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی موثر است، گفت: در نوزادانی که والدین آنها به بیماری‌های قلبی دچار هستند، احتمال ابتلا به بیماری قلبی مادرزادی افزایش پیدا می‌کند به طوری که پیش بینی می شود شیوع مشکلات قلبی در این نوزادان بیشتر از کودکانی است که در خانواده، فرد مبتلا به بیماری قلبی ندارند.

این متخصص قلب و عروق مصرف الکل، دخانیات و برخی داروها را از دیگر عوامل نارسایی قلبی در جنین دانست و تاکید کرد: تشخیص نارسایی قلبی در دوران جنینی بسیار مشکل است اما می توان با نمونه برداری از جفت در طی دوران بارداری برخی از بیماری های ژنتیکی کروموزمومی را تشخیص داد و از بروز آن جلوگیری کرد.

علیپور پارسا تصریح کرد: در دوران بارداری، اکوکاردیوگرافی جنینی روشی بسیار مهم و ضروری برای پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به نارسایی‌های جدی قلبی است.

اختلال در شیر خوردن از مهمترین علائم نارسایی قلبی

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: شایع‌ترین علائم ابتلا به این بیماری در نوزادان تند تند نفس کشیدن، شنیدن صدای غیرعادی در قلب توسط پزشک، اختلال در شیر خوردن و کبود شدن لب‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تجویز دارو و جراحی از روش‌های درمان این بیماری است که بستگی به نوع و شدت نارسایی دارد.

 

منبع : ایسنا 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها