2109
مصرف منظم بادام چه خواصی دارد؟

مصرف منظم بادام چه خواصی دارد؟

1394/12/17 بازدید1300

نی نی سایت:یک مطالعه که در سال 2005 در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا به چاپ رسید، نشان داد که مصرف بادام منجر به افزایش سطح ویتامین E در رژیم غذایی و جریان خون می‌شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌ها در برابر آسیب‌ها دفاع می‌کند و مانع از گرفتگی عروق ناشی از کلسترول بالا می‌شود.بادام باعث چاقی نمی‌شود: بر خلاف باورهای رایج بادام و کلاً تمام میوه‌های صدفی باعث چاقی نمی‌شوند. مغزهای روغنی مانند بادام و پسته و غیره با وجود اینکه حاوی چربی هستند اما در عین حال احساس سیری طولانی مدتی ایجاد و جذب چربی‌های زیاد را مهار می‌کنند.

بادام برای گیاه خواران: بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب می‌شود. به همین دلیل می‌تواند برای افرادی که از محصولات حیوانی مانند گوشت و غیره تغذیه نمی‌کنند مناسب باشد.


بادام تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن: بادام حاوی مواد مغذی و خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد. یک مشت بادام به اندازه یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتی اکسیدان پولی فنول به بدن می‌رساند.


بادام و کاهش خطر ابتلا به سرطان: محققان گروه تغذیه دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که مصرف بادام با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در تماس است.

 

 

منبع:سلامانه

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها