2109
مناسب ترین زمان استفاده از تست های بارداری خانگی چه موقع است؟

مناسب ترین زمان استفاده از تست های بارداری خانگی چه موقع است؟

1393/01/09 بازدید66746

 این مسئله بستگی به این دارد که از چه تستی استفاده می کنید.تمامی تست ها مقدار hCG(گنادوتروپین جفتی انسان)،که به آن هورمون حاملگی هم گفته می شود را در بدن اندازه می گیرند.تست های خانگی مقدار این هورمون در ادرار را اندازه گیری می کنند.میزان حساسیت یک تست حاملگی بر اساس میلی واحد در هر میلی لیتر(mIU/ml) نوشته می شود و معمولا بین mIU/ml 10 تا mIU/ml40 است.هر چه این عدد کمتر باشد آن تست حساس تر است و زود تر می تواند بارداری را تشخیص دهد.

 چنانچه خیلی زود اقدام به اندازه گیری کنید حتی یک تست دقیق و حساس هم ممکن است نتواند باردار بودن یا نبودن را مشخص کند زیرا ممکن است در آن زمان مقدار هورمون در ادرار شما  هنوز بسیار کم باشد و بنابراین نتیجه تست منفی گزارش می شود در حالی که بعدها متوجه می شوید حامله بوده اید.بهترین زمان سنجش با تست های خانگی ،هنگامی است که تاریخ پریودتان بوده اما پریود نشده اید که معمولا حدود دو هفته بعد از تخمک گذاری است.

چه دلایل دیگری برای منفی شدن تست های خانگی وجود دارد؟

1-       ممکن است اصلا باردار نباشید.

2-      ممکن است تخمک گذاری تان دیرتر از موعدی که محاسبه کردید اتفاق افتاده باشد و هنوز در اوایل بارداری به سر می برید.

3-      در 10% موارد حتی در زمانی که در بالا گفته شده است نتیجه تست منفی می شود که به دلیل کم بودن هورمون حتی در آن زمان است.چنانچه تستتان منفی بود اما همچنان پریود نشدید،سه روز بعد آن را تکرار کنید. شاید در آن زمان مقدار هورمون به حد قابل شناسائی برسد.

توجه داشته باشید که تست های خونی همیشه دقیق تر هستند و می توانند بارداری را از حدود شش تا هشت روز پس از تخمک گذاری تشخیص دهند.

ارسال نظر شما

login captcha
سلام من دوره ۳۱ـ۳۳روز دارم الان روز بیستو هفتمم هست روز بیستو پنجم ببی زدم اول منفی بود بعد از چند ساعت مثبت شد رفتم مدل دیگه شب همون روز زدم این یکی دو ساعت بعدش که رفتم مثبت بود با خودم گفتم از بدم که مطمئن شم رفتم بینارستان و از دادم منفی بود و بتا هم یک بود به نظرتون امیدوار باشم یا ن ....لطفا راهنمایی کنین
سلام دوستای عزیز من و همسرم تصمیم گرفتیم باردار شیم الان تزدیک یک هفته هست که نزدیکی انجام دادیم خیلی دوست دارم زوتر بفهمم باردار شدم یا نه به نظرتون راهی هست که نتیجه رو الان بفهمم یا باید حتما تا یک ماه صبر کنم ؟
سلام چند ماه اقدام به بارداری میکنم نمیشه توروخدا دعام کنین این ماه بشه جند روز دیگه موعد پری
سلام دوستان گلم واسه منم دعا کنید ی سال و هشت ماهه ازدوا کردم و عید 93 جلوگیری نکردیم دقیقا 8ماهه اقدام کریدم وب نتیجه نرسیدیم ......واسم دعا کنید
من تاریخ پریودمه هنوز تشدم دعا کنید خدا یه بچه سالم وخوشگل بهم داده باشه
منم 2 ماهه جلوگیری ندارم ولی اتفاقی نیفتاد خیلی ذهنم مشغوله.امیدوارم هممون خیلی زود و همین ماه اتفاق خوبی برامون بیفته

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16415 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3817 بازدید