2109
چه موقع به مشاور کودک احتیاج است؟

چه موقع به مشاور کودک احتیاج است؟

1400/02/21 بازدید294

وقتی کودکی از پریشانی ذهنی، اجتماعی یا عاطفی یا روانی و یا ضربه ای رنج می برد کنار آمدن با آن دشوار است. به ویژه هنگامی که احساس می کنید هیچ کاری نمی توانید برای اصلاح اوضاع انجام دهید اینجاست که یک مشاور کودک می تواند بسیار سودمند باشد. این متخصص بهداشت روان می تواند موارد اساسی را که بر سلامت کودک شما تأثیر می گذارد شناسایی کند، بنابراین او می تواند به سرعت درمانی را که برای بهتر شدن نیاز دارد دریافت کند. واقعیت این است که بسیاری از کودکان قادر به پردازش کامل پیچیدگی های همراه با مسائل عاطفی و روانشناختی نیستند بنابراین مشاوره ممکن است همان چیزی باشد که کودک شما برای کار در جهت تمامیت ذهنی نیاز دارد.

مشاوره کودک در مورد کودکانی که از اختلال وسواس فکری عملی، استرس پس از سانحه یا اختلال اضطراب عمومی رنج می برند می تواند بسیار ارزشمند باشد. در مورد والدین ​​متخصصان اطفال و معلمان امری عادی است که در صورت احساس نیاز به کمک تخصصی برای کودکان  از خدمات مشاوره ای استفاده می کنند. زیرا مشاوران کودک می توانند علت اصلی ناراحتی کودک شما را مشاهده، ارزیابی و شناسایی کنند.

یک مشاور کودک می تواند ابزارهای لازم برای مقابله با مسائل و هرگونه شرایط بهداشت روانی را به روشی سالم و مثمر در اختیار شما و فرزندتان قرار دهد. وقتی متوجه شدید کودک شما در حال کشمکش یا رفتار غیر عادی است باید برای کودک خود مشاوره بگیرید. یک مشاور کودک به او تکنیک های مفیدی را یاد می دهد که سلامت روان و سلامتی او را در مرحله مرکزی قرار دهد.

مشاوران کودک با چه مواردی برخورد می کنند؟

مشاوران کودک مسائل مختلفی را درمان می کنند. اصولاً مشاوران کودک هر موضوعی را که باعث پریشانی اجتماعی یا عاطفی کودکان و یا هرگونه بهداشت روانی شود که بر زندگی کودک تأثیر می گذارد درمان می کنند. هدف این متخصصان کمک به کودک شما برای شناسایی و کنار آمدن با هر مسئله یا موضوعی است که به صورت سالم تجربه می کند.

برخی از رایج ترین موضوعاتی که مشاوران کودک درمان می کنند عبارتند از:

طلاق

غم و اندوه و مرگ یکی از عزیزان، حیوان خانگی، خانه و

شاهد یا تجربه یک واقعه

شرایط سلامت روان و پریشانی روانشناختی (به عنوان مثال اضطراب و افسردگی)

قلدری

آزار جنسی ، عاطفی و یا جسمی

چگونه می توان تشخیص داد که کودک به مشاوره نیاز دارد؟

برخی از علائم وجود دارد که ممکن است نشان دهد کودک شما به مشاوره نیاز دارد. به عنوان مثال كودكی كه به ناگهان دچار مشكلات رشد یا عصیان شده است ممكن است لازم باشد كه با یک مشاور صحبت کند. علاوه بر این اگر فرزند شما اخیراً یا در گذشته آسیب قابل توجهی مانند سو استفاده، مرگ یکی از عزیزان یا حیوان خانگی، ریشه کن کردن، طلاق، بیماری مزمن و غیره) را تجربه کرده است اما درمان یا درمانی برای آن دریافت نکرده است او به احتمال زیاد از مشاوره کودک بهره مند خواهد شد.

برخی از اهداف مشاوره کودک چیست؟

اهداف مشاوره کودک بسته به مسئله کودک متفاوت است. با این حال به طور معمول مواردی را در زندگی کودک متمرکز کرده و به آنها می پردازد که به طور قابل توجهی بر رشد، سلامت روان و رفاه او تأثیر می گذارند. هدف این است که به کودک کمک کنید تا ابزارها ، تکنیک ها و روش هایی را یاد بگیرد که بتواند بهتر او را برای هر چالشی که اکنون در آینده روبرو است آماده کند.

 

منبع: www.therapytribe.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید