2109
مشکلات تنفسی نوزادان متولد شده به روش سزارین بیشتر است

مشکلات تنفسی نوزادان متولد شده به روش سزارین بیشتر است

1393/01/09 بازدید1383

نی نی سایت: رییس مرکز تحقیقات سلامت زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ‌احتمال افزایش بروز مشکلات تنفسی نوزادان در زایمان به روش سزارین بسیار بیشتر از زایمان به روش طبیعی است.

دکتر نیره خادم افزود: سزارین یک جراحی بزرگ است که با شکافتن پوست روی شکم، عضلات زیر آن و جدار رحم همراه است.

وی اظهار داشت :احتمال بروز صدمات جنینی مانند شکستگی جمجمه جنین یا سایر استخوانها و فلج بازو ، افزایش میزان مرگ و میر شیر خواران نیز نسبت به زایمان طبیعی ، افزایش دو برابری خونریزی در سزارین ، خطر عفونت در بخیه ها ، خطرات ناشی از بیهوشی و احتمال خطر پارگی رحم به علت باز شدن بخیه ها در بارداری های بعدی از دیگر عوارض زایمان به روش سزارین به شمار می رود.

خادم اضافه کرد : بر اساس تحقیقات انجام شده اختلالات خلقی مادر همچون افسردگی،سرزنش خود و احساس گناه در این مادران بیشتر از مادری است که زایمان طبیعی داشته است.

وی خاطر نشان کرد :احتمال بروز عوارض داروهای بیهوشی برای جنین ، احتمال چسبیدن جفت به محل بخیه های رحم در حاملگی های بعدی ، بیشتر بودن طول مدت بستری در بیمارستان در مادران سزارین ،هزینه های مالی بیشتر و افزایش عفونت های ادراری در سزارین بعلت ضربه و صدمه به سیستم ادراری در حین عمل از دیگر عوارض استفاده از روش سزارین به شمار می رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : دردهای شکمی بعلت نفخ شکم،انسداد روده بدلیل چسبندگی ناشی از جراحی و باز شدن محل برش جراحی در حاملگی های بعدی هم ‌عوارضی است که بعد از گذشت چند هفته ، چند ماه و یا حتی چندسال بعد از سزارین دیده شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد :با توجه به عوارض زیاد سزارین ،‌ این روش تنها زمانی کاربرد دارد که زایمان طبیعی برای مادر و جنین با خطر همراه باشد در غیر این صورت مادر می تواند یک زایمان کاملا طبیعی و ایمن داشته باشد.

وی درمورد مزایای استفاده از روش زایمان طبیعی گفت :‌از نظر اقتصادی زایمان طبیعی به نفع مادر،بیمارستان و جامعه است و مادرانیکه زایمان طبیعی داشته اند میتوانند شیردهی زودرسی برای نوزادشان داشته باشند.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید