2109
کاهش خطر ابتلای مادران شیرده به بیماری های قلبی

کاهش خطر ابتلای مادران شیرده به بیماری های قلبی

1394/07/04 بازدید245

 نی نی سایت:محققان برآورد می‌کنند که ضخامت دیواره عروق گردنی بالاتر که در شیردهی ناکافی مشاهده شده با ۳ تا ۵ سال پیری عروق زودتر متناظر است.

شیردهی خطر ابتلای مادر به بیماری های قلبی را کم می‌کند
 
احتمال ابتلا به بیماری کاروتید در میانسالی، در مادرانی که به کودکان خود شیر نداده‌اند بیشتر است.بررسی‌های متعددی خاطرنشان کرده‌اند که با افزایش سن، مادرانی که به کودکان خود شیر نداده‌اند نسبت به مادرانی که شیردهی داشته‌اند، امکان بیشتری جهت ابتلا به بیماری‌های قلبی دارند.
 
جهت ارزیابی ارتباط بین طول دوره‌ی شیردهی و بیماری‌های عروقی، محققان وضعیت ۴۸۶ زن را پیگیری و طول دوره‌ی شیردهی در تمامی بارداری‌های آنها را ثبت و میزان ضخامت دیواره عروق گردنی را در سال بیستم سنین ۳۸ تا ۵۰ سالگی اندازه‌گیری کردند.همانند بررسی‌های پیشین، طول دوره‌ی شیردهی به شکل مطلوبی با شاخص توده‌ی بدنی (BMI)، لیپیدها، فشارخون و دیابت نوع ۲ در سال بیستم ارتباط داشت. به علاوه طول دوره‌ی شیردهی به شکل معنادار و معکوس با میزان مورد قبول ضخامت دیواره عروق گردنی، حتی پس از تنظیم و تعدیل عوامل خطرساز کاردیومتابولیک، اجتماعی، جمعیت، سیگار کشیدن، زایمان‌های پیشین و BMI پیش از بارداری ارتباط داشت.
 
محققان برآورد می‌کنند که ضخامت دیواره عروق گردنی بالاتر که در شیردهی ناکافی مشاهده شده با ۳ تا ۵ سال پیری عروق زودتر متناظر است. تطبیق انجام‌شده برای عوارض بارداری، اثر بسیار کمی روی این نتایج داشت.
منبع:شفاف

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16522 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5093 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11675 بازدید