2109
آیا می‌توان از ابتلای کودکان به سرطان جلوگیری کرد؟

آیا می‌توان از ابتلای کودکان به سرطان جلوگیری کرد؟

1395/01/25 بازدید8406

نی نی سایت: دیدن کودکان مبتلا به سرطان که مجبورند روز‌های خوش کودکی را روی تخت‌های بیمارستان بگذرانند برای همه صحنه‌ای دردناک است. اما بسیاری از آنها با فداکاری والدین، ‌حفظ روحیه و پیگیری درمان‌شان توانسته‌اند بر آن غلبه کنند. قسمت اول این گزارش را که درباره انواع سرطان‌های کودکان و شایع‌ترین آنها بود خواندید. حالا در قسمت دوم می‌توانید با نحوه‌ی تشخیص، درمان و پیشگیری از بروز سرطان در کودکان آشنا شوید.آیا می توان از ابتلای کودکان به سرطان جلوگیری کرد؟

تشخیص سرطان در کودکان

دکتر سید محمد کاظم نوربخش، متخصص اطفال و فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال، درباره تشخیص این بیماری می‌گوید:« برای اینکه پزشک بتوان سرطان را در کودک تشخیص داد  ابتدا از او نمونه پاتولوژی و نمونه مغز استخوان می‌گیرند و در صورت تشخیص قطعی این بیماری، مراحل شیمی‌درمانی،‌جراحی و رادیوتراپی را برای او آغاز می‌کنند.»
 

 

شایع‌ترین سرطان ها در کودکان

دکتر نور بخش در ادامه درباره  ابتلا کودکان به سرطان می گوید:«در بعضی از موارد نادر، تومور در جنین نهادینه شده و جنین در هنگام به دنیا آمدن مبتلا به سرطان است و یا مدت کمی بعد از به دنیا آمدن به سرطان نوروبلاستوما مبتلا می‌شود. اما به طور کلی، سرطان خون و تومور‌های کبدی و کلیوی در کودکان، بیشتر در سنین 2 تا 4 سالگی بروز می‌کنند و معمولا در پسران شایع هستند. نوروبلاستوما و تومور‌های کبدی در شیرخواران و در اوج 1 تا 2 سالگی شایعند. تومور‌های مغزی هم معمولا در بین کودکان 5 تا 6 ساله شیوع دارد. لنفوم هوچکین نیز بیشتر در دهه‌ی دوم زندگی کودکان بروز می‌کند و لنفوم غیر‌هوچکین نیز در دهه‌ی اول زندگی آنها را درگیر می‌کند.»
 

اگر کودک مبتلا به سرطان دچار سوء‌تغذیه هم باشد، درمان او را تحت تأثیر قرار می‌دهد

 

تغذیه کودکان مبتلا به  سرطان

تغذیه یکی از ارکان مهم درمان است و اگر کودک مبتلا به سرطان دچار سوء‌تغذیه هم باشد، درمان او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابر‌این بچه‌ها باید در این دوران از مکمل‌های غذایی مناسب استفاده کنند و بدنشان باید پروتئین‌های طبیعی و مطلوب دریافت کند. همچنین زمانی که سوء‌تغذیه استقرار پیدا کرد، باید ویتامین‌های مورد‌نیاز را دریافت کند.
 

 

پیشگیری از سرطان در کودکان

محیط زندگی، شیوه زندگی بچه‌ها و تغذیه صحیح آنها از عواملی است که می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. به همین دلیل دکتر نوربخش توضیح می‌دهد:« اگر مادران با مشاهده وضعیت کودک، بسیاری از علائم را ببینند و متوجه بعضی از تغییرات ناگهانی شوند، باید به پزشک مراجعه کنند. در این مرحله با انجام سونوگرافی، روند درمان برای کودک آغاز می‌شود. بسته به نوع بیماری و پیشرفت آن،  نوع درمان متفات است. بنابر‌این اگر والدین هرچه زودتر کودک را برای معاینه پیش متخصص برند و تشخیص اولیه سرطان داده شود، هم برای پزشک و هم برای بیمار  کار‌ها بهتر پیش می‌رود.»
 

ارسال نظر شما

login captcha

که چی حالا مثلا ؟ 

راهکارهاش و که نگفتین پس برش دارین مطلب بی محتوا بود 

اصلا مفید نبود ...لطفا زودترم این موضوعات رو از تو سایت بردارید.فقط اعصاب آدم با دیدن عنوانشون خورد میشه و خیلی هم بی محتوان
مفید نبود چون نگفتید از چه غذاهایی استفاده بشه تا این مشکل پیش نیاد .
متاسفانه اصلا مطلب متناسبی نبود ...
منم با شادی جون موافقم مطلبتون نه تنها مفید نبود بلکه پیامی هم نداشت و هیچ ربطی به عنوانش نداشت!!
واقعا اصلا مرتبط نبود
بنده هم معتقدم می شد این متن رو نخوند. هیچ اطلاعات مفید و جدیدی نداشت
وا.همه چیزوگفت بجزجلوگیری رو..
اصلا مفید نبود. خودتون یه دور بخونین ببینین ارتباطی به عنوانش داشت؟!

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16231 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11519 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2622 بازدید