2109
مادران شاغل باید از حق شیردهی برخوردار باشند

مادران شاغل باید از حق شیردهی برخوردار باشند

1394/05/12 بازدید393

 همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیرمادر و انتخاب شعار «شیردهی و اشتغال - بیایید عمل کنیم!»، این اتحاد جهانی خواستار آن شد که زنان شاغل رسمی یا غیررسمی یا مادران شاغل در فضای خانه باید این شرایط را داشته باشند تا از حق خود و فرزندشان برای تغذیه با شیرمادر دفاع کنند.


طی 22 سال اقدام جهانی و حمایتی از زنان شاغل برای شیردهی، موفقیت‌های خوبی به دست آمده و کشورهای بیشتری برای بهبود کیفیت قوانین ملی خود تلاش کرده‌اند. در سطح محیط‌های کاری اقداماتی انجام گرفته که زنان بتوانند در شرایط بهتر و مناسب‌تری فززندان خود را تغذیه کنند و کارکنان دیگر نیز این حق آنان را قبول داشته باشند.


تغذیه با شیرمادر مواد مغذی مورد نیاز بدن نوزاد را تامین کرده و به رشد آنان کمک می‌کند. هرچند به رغم 25 سال فعالیت قابل توجه در حوزه تغذیه با شیرمادر هنوز جا برای انجام کارهای بیشتر وجود دارد. اتحادیه جهانی اقدام برای شیردهی خواستار آن شده تا اقدام جهانی هماهنگی برای حمایت از زنان شاغل به منظور شیردهی به فرزندانشان انجام شود. همچنین تصویب و اعمال قوانین حمایتی و حفاظتی از مادران توسط دولت‌ها ضرورت دارد.


به گزارش سایت world breast feeding week، اتحاد جهانی اقدام برای شیردهی و شرکای آن در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی بر آن هستند تا تمامی زنان در تمامی مشاغل این شرایط را داشته باشند و همزمان با کار کردن، نقش مادری خود به خصوص شیردهی به فرزندشان را ایفا کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها