2109
عواملی که زمینه‌ساز استرس در کودکان هستند

عواملی که زمینه‌ساز استرس در کودکان هستند

1394/01/15 بازدید777

 امیرهوشنگ مهریار روان‌شناس با بیان اینکه از راه‌های مقابله با استرس در کودکان، حمایت، تشویق در برابر چیزهایی که از آن می‌ترسند و آنها را ناراحت می‌کنند است، اظهار کرد: می‌توان با خالی کردن محیط از استرس، محیطی آرام و دل‌پذیر برای کودک فراهم کرد و با این کار بر استرس او غلبه کرد. 

 

وی افزود: استرس در همه جا وجود دارد به طوری که همه در معرض آن قراردارند. اما بعضی از افراد به صورت ارثی و یا به علت تجاربی که در اوایل زندگی داشته‌اند، حساسیت بیشتری در مقابل استرس پیدا می‌کنند و به صورت شدیدتری به استرس واکنش نشان داده، بنابراین به کمک بیشتری نیاز دارند. 

 

مهریار با بیان اینکه خانواده و مدرسه باید سعی کنند محیط را از استرس خالی کنند، تصریح کرد: این دو نهاد باید به افرادی که به دلایل مختلف حساسیت و آسیب‌پذیری در مقابل استرس دارند کمک کنند تا بر آن فایق شوند که بیشتر به صورت تشویق محبت و حمایت نشان دادن انجام می‌گیرد. 

 

این روان‌شناس در پایان عنوان کرد: استرس، هرنوع ناراحتی یا فشاری است که از محیط به فرد وارد می‌شود که استرس در کودکان می‌تواند در اثر سروصدای بلند، رعد وبرق، دوری از خانواده، دعوای پدرومادر و بیمار شدن مادر به وجود می‌آید. 

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها