2109
محاکمه متهمان به دست داشتن در قاچاق نوزادان در نیجر

محاکمه متهمان به دست داشتن در قاچاق نوزادان در نیجر

1393/10/13 بازدید198

 محاکمه رئیس سابق پارلمان نیجر که اکنون جزو مخالفان دولت این کشور قرار گرفته است ،به همراه حدود 20 تن از جمله همسر او به اتهام قاچاق احتمالی نوزاد جمعه در نیامی آغاز شد.

حما احمددو ، مهم ترین مخالف محمد یوسف رئیس جمهوری نیجر اواخر اوت پس از آنکه نمایندگان مجوز محاکمه او را در دادگاه به اتهام قاچاق نوزادان بین نیجریه ، بنین و نیجر صادرکردند ،از کشور گریخت. او اکنون در فرانسه به سر می برد.
رئیس سابق پارلمان ، همسر و حدود 20 تن دیگر از متهمان که آزاد هستند ( از محافل مختلف سیاسی ، اقتصادی و نظامی نیجر) به ویژه به سبب« واگذاری غیر قانونی مسئولیت مادری یک فرزند به زنی که او را به دنیا نیاورده است »، تحت پیگرد قانونی قرار دارند.
یکی از وکلای مدافع به قاضی گفت :« همه متهمان به جز حما احمدو در دادگاه حضور دارند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیامی ، حدیثه احمدو در جایگاه متهمان قرار گرفت. در کنار او عبدو لابو وزیر کشاورزی و همسرش و یک سرهنگ ارتش و همسرش قرار گرفتند.
کاخ دادگستری نیامی تحت نظارت کامل قرار گرفته بود و نیروهای پلیس با مسدود کردن راه ها ، محل را به محاصره خود در آورده بودند.
این جلسه که حدود ساعت نه آغاز شد به مدت یک ساعت متوقف شد زیرا دهها تن از وکلای مدافع به ویژه به سبب عدم صلاحیت قاضی کیفری برای رسیدگی به این پرونده ، اعتراض کردند.
سولای عمرو یکی از وکلای حما احمدو و همسرش گفت :« مسئله واگذاری نوزادان باید ابتدا مشخص شود و این مسئله برعهده دادگاه مدنی و نه کیفری است .»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها