2783
آیا رابطه جنسی در پریودی ضرر داره؟

آیا رابطه جنسی در پریودی ضرر داره؟

1403/03/05 بازدید1093

رابطه جنسی در پریودی

ممکنه که این سوال برای بسیاری از زوجین پیش بیاد. به طور کلی اگر بخوایم بگیم، رابطه جنسی در دوره بارداری ضرری نداره. همچنین هیچ دلیلی علمی وجود نداره که مضر بودن رابطه جنسی رو در این دوره ثابت کنه. بر اساس تجربه‌ برخی از زنان، برقراری رابطه در دوره پریودی نه تنها ضرری نداره بلکه دارای مزایایی هم هست. از مهم‌ترین مزایای رابطه جنسی در پریودی می‌توان به کم‌شدن علائم پریودی اشاره کرد. حتی رابطه جنسی در این دوره ممکنه که باعث لذت بیشتر شه. به این نکته توجه داشته باشین که با برقراری رابطه در این دوره احتمال باردار شدن وجود خواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی کامل رابطه جنسی در پریودی می‌پردازیم.

رابطه جنسی در پریودی

مزایای رابطه جنسی در پریودی

همونطور که گفته شد رابطه جنسی در پریودی نه تنها ضرری نداره بلکه دارای فواید بسیاریه. در ادامه به بررسی فواید رابطه جنسی در این دوره می‌پردازیم.

زیاد شدن میل جنسی

میل جنسی زنان در چرخه قاعدگی تغییر می‌کنه. نوسانات هورمون‌ها علت زیاد و کم شدن میل جنسی زنان هستن. بر اساس تجربه عده‌ای از زنان، میل جنسیشون حدود دو هفته قبل از زمان تخمک گذاری، زیاد می‌شه.

کاهش درد با رابطه جنسی در پریودی

درد پریودی به دلیل انقباض رحم اتفاق میوفته. در دوره پریودی با کمک این انقباض‌ها دیواره رحم به شکل خون از رحم خارج می‌شه. بعضی از زنان‌ وقتی به ارگاسم می‌رسن، درد پریودی کمتری رو تجربه می‌کنن. ارگاسم باعث انقباض و سپس انبساط ماهیچه‌های رحم می‌شه و در نهایت درد پریودی کاهش پیدا می‌کنه. با رابطه جنسی اندورفین تولید می‌شه. این ماده به ذهن کمک می‌کنه تا از درد و ناراحتی دور بمونه.

کوتاه شدن دوره قاعدگی

کوتاه شدن دوره قاعدگی یکی دیگه از فواید رابطه جنسی در پریودی محسوب می‌شه. همونطور که گفته شد ارگاسم باعث انقباض و انبساط اعضای رحم می‌شه و در نهایت این عمل به پاکسازی رحم کمک زیادی می‌کنه. رابطه جنسی در دوره پریودی باعث ریزش سریع‌تر دیواره‌ رحم و کوتاه‌تر شدن دوره پریودی می‌شه. در خصوص این موضوع هیچ مدارک علمی وجود نداره و پزشکان و متخصصان تنها با استفاده از تجربه‌های زنان مختلف به این نتیجه رسیده‌اند.

کاهش سردرد

کاهش سردرد با رابطه جنسی در پریودی

 رابطه جنسی در پریودی به کاهش سردرد کمک بسیاری می‌کنه. از علائم‌ رایج در پریودی می‌توان به سردرد اشاره کرد. زنان باردار با تغییرات در هورمون‌های خود به سردردهای شدیدی مبتلا می‌شن. بر اساس مطالعاتی که انجام شده، پزشکان و محققان به تاثیر رابطه جنسی بر کاهش سردرد پی برده‌اند. سردرد در دوره پریودی به علت ترشح اندورفین کاهش پیدا می‌کنه.  

روانکاری طبیعی با رابطه جنسی در پریودی

زوجین در حین رابطه جنسی از روان‌کننده استفاده می‌کنن. رابطه جنسی در پریودی دیگه نیازی به روان‌کننده نخواهد داشت. خون نقش روان‌کننده طبیعی رو در حین رابطه جنسی بازی می‌کنه.

رابطه جنسی در پریودی خطرناکه؟

همونطور که گفتیم رابطه جنسی در پریودی خطرناک نیست. با این حال بهتره که در زمان برقراری رابطه جنسی از روش‌های پیشگیری استفاده کنید. روش‌های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های مقاربتی و خطرات دیگه جلوگیری می‌کنن. در ادامه به بررسی خطرات رابطه جنسی در دوره پریودی می‌پردازیم.

امکان باردار شدن

با رابطه جنسی در پریودی امکان حامله شدن وجود داره. باردار شدن زنان به اینکه در چه روزی از سیکل خود قرار دارن، بستگی داره. احتمال باردار شدن در دوره پریودی خیلی کمه، با این حال احتمالش وجود داره. از زمانی که اسپرم وارد بدن می‌شه، به مدت 5 روز می‌تونه زنده بمونه. به همین خاطر امکان اینکه لقاح بعد از دوره پریودی اتفاق بیوفته، وجود داره. اگر قصد بارداری ندارید، از روش‌های پیشگیری استفاده کنید.

بیماری‌های مقاربتی

خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی با رابطه جنسی در پریودی زیاد می‌شه. از خطرات مهم رابطه جنسی می‌توان به عفونت‌های مقاربتی اشاره کرد. زمانی که زنان پریود هستن خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در اون‌ها زیاد می‌شه. اگه یکی از زوجین به بیماری اچ آی وی یا هپاتیت مبتلا باشه، در صورت برقراری رابطه جنسی در دوره پریودی، ممکنه که بیماری اچ آی وی یا هپاتیت رو به شریک جنسی خود منتقل کنه. زیرا این نوع بیماری‌ها از طریق خون منتقل می‌شن.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2788

پربازدیدترین ها

پیش‌بینی زمان مرگ با یک روش ساده

نوشته

1 هفته پیش
|
5139 بازدید

علل و درمان سوراخ شدن رحم

نوشته

1 هفته پیش
|
2852 بازدید

بهترین هدیه برای کودکان

نوشته

2 هفته پیش
|
3075 بازدید

رابطه جنسی در بارداری مجازه؟

نوشته

8 ساعت پیش
|
704 بازدید