2750
تحصیل فرزندان در مدارس کشور کانادا

تحصیل فرزندان در مدارس کشور کانادا

2 هفته پیش بازدید291

آموزش در کانادا به دلیل کیفیت بالا و سیستم جامع آموزشی، در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. 91 درصد از افراد بزرگسال 25 تا 64 ساله دارای حداقل مدرک دیپلم دبیرستان هستند و 68 درصد از آن‌ها مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند که این اعداد و ارقام از میانگین جهانی بالاتر است و نشان می‌دهد که آموزش در جامعه کانادا اهمیت دارد. ازهمین‌رو، بسیاری از مردم کشور ما فکر تحصیل در مدارس کانادا برای کودکانشان را در سر می‌پرورانند.

قوانین تحصیلی در کانادا

در کانادا، قوانین همه کودکان را ملزم به حضور در مدرسه می‌کنند. آموزش برای کودکان از سن 5 یا 6 سالگی آغاز می‌شود و معمولا تا سن 18 سالگی ادامه پیدا می‌کند. این سیستم آموزشی از 12 سال تشکیل شده است. در تمام استان‌های کانادا سن تحصیل اجباری تا ۱۸ سالگی ادامه دارد، به جز دو استان کانادا که سن تحصیل اجباری در آن‌ها تا ۱۶ سالگی است.

سیستم آموزشی مدارس کانادا

سیستم آموزشی مدارس در کانادا، بدون وجود یک سیستم فدرال، براساس قوانین هر استان و منطقه به‌صورت مجزا مدیریت می‌شود. این به معنای وجود تفاوت‌های قابل توجه در ساعات مدرسه، برنامه‌های درسی و الزامات آموزشی است. با این حال، نظارت دولت فدرال بر آموزش، کیفیت و استانداردهای آموزشی را در سراسر کشور حفظ می‌کند. تحصیل در مدارس کانادا از اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر شروع تحصیل تا ژوئن پایان می‌یابد.

مراحل مختلف سیستم آموزشی مدارس کانادا

سیستم آموزشی مدارس کانادا به دو مرحله تقسیم می‌شود:

1. ابتدایی (Primary/Elementary): این دوران تحصیلی، شامل پیش دبستانی، مهد کودک و پایه‌های 1 تا 6 است. پیش دبستانی و مهد کودک برای کودکان 3 تا 5 ساله اختیاری تلقی می‌شود، اما تحصیل در مدرسه ابتدایی از سن 5 یا 6 سالگی اجباری است.

2. متوسطه یا دبیرستان (Secondary): این دوره آموزشی، برای دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله است و شامل پایه‌های 7 تا 12 می‌شود. دانش‌آموزان پس از تکمیل پایه 12 دیپلم دبیرستان خود را دریافت می‌کنند. این دانش‌آموزان پس از تحصیل در مدارس کانادا، واجد شرایط تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا هستند. در استان کبک، دوره متوسطه از سن 12 سالگی آغاز می‌شود و در سن 16 سالگی به پایان می‌رسد. سپس دانش‌آموزان معمولا به کالجی می‌روند که به نام CEGEP شناخته می‌شود.

انواع مدارس کانادا

به عنوان والدین یا قیم، شما می‌توانید انتخاب کنید که فرزندانتان را به یکی از گزینه‌های زیر بفرستید:

  • مدارس دولتی: برای دانش‌آموزان کانادایی یا کسانی که اقامت این کشور را دارند، تحصیل در مدارس دولتی به‌صورت رایگان است. همچنین فرزندان زیر 18 سال کسانی که به‌صورت موقت در کانادا کار یا تحصیل می‌کنند، می‌توانند به‌صورت رایگان به تحصیل در مدارس کانادا بپردازند‌.
  • مدارس خصوصی: این مدارس شهریه دریافت می‌کنند و بیشترین شهریه مربوط به مدارس شبانه‌روزی در شهرهای بزرگی مانند تورنتو یا ونکوور است.

بسته به وضعیت مالی، فرهنگی و ترجیحات خانواده، انتخاب مدرسه‌ای که با نیازهای فرزندان شما بیشترین مطابقت را دارد، به عهده شما است.

بورس تحصیلی کانادا

دریافت بورس تحصیل در مدارس کانادا برای دانش‌آموزان بین‌المللی کار ساده‌ای نیست‌. احتمال موفقیت در دریافت بورسیه ی تحصیلی کشور کانادا به دلیل کمبود فرصت‌ها و رقابت شدید متقاضیان بسیار کم است. برای اینکه شانس موفقیت در اخذ بورسیه را افزایش دهید، باید به فاکتورهای مهمی مانند ویزای تحصیلی، نمرات قابل قبول، انگیزه‌نامه، معرفی نامه از مدرسه و مدارک زبان انگلیسی یا فرانسه توجه کنید. همچنین باید مهلت‌های فراخوان را درنظر بگیرید و در اسرع وقت فرم‌ها را پر و مدارک را ارسال کنید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد.

ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل کودکان زیر 18 سال در کانادا، باید نامه پذیرش از مدرسه معتبر کانادایی ارائه دهید. اگر دوره تحصیلی کوتاه‌مدت‌تر از ۶ ماه باشد یا والدین کودک دارای مجوز کار یا تحصیل در کانادا باشند، ویزای دانش‌آموزی لازم نیست. والدین یا قیم باید مراقبت و حمایت لازم را برای کودک ارائه کنند. در صورتی که به کاستودین (قیم) نیاز باشد، باید فرم اظهارنامه کاستودین را امضا کنید و ارائه دهید.

مدارک موردنیاز برای تحصیل در مدارس کانادا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس کانادا ممکن است بسته به پایه و نوع مدرسه متفاوت باشند، اما به‌طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

1. یک کپی از پاسپورت، شناسنامه یا سایر اسناد قانونی که سن دانش‌آموز را تایید کند.

2. ریزنمرات تحصیلی و کارنامه اخیر (در حداقل 2 سال گذشته)

3. پرداخت هزینه ثبت‌نام (در صورت لزوم)

4. مدارک شناسایی قیم کودک

5. ارائه تضمین مالی کافی

6. ارائه کارت بیمه و واکسیناسیون

با توجه به نیازهای خاص هر مدرسه، ممکن است مدارک دیگری نیز درخواست شود.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

در جدول زیر، هزینه‌ تحصیل در مدارس کانادا برای کودکان و دانش‌آموزان در انواع مدارس کانادا آورده شده است:

نوع مدرسه

هزینه تحصیل به دلار

مدارس دولتی

9,500 – 17,000

مدارس روزانه خصوصی

15,000 – 30,000

مدارس شبانه‌روزی خصوصی

63,000 – 83,000

البته مهدکودک و پیش‌دبستانی جزو مدارس خصوصی محسوب می‌شوند و معمولا شهریه‌ای دارند که آن را به‌صورت ماهانه دریافت می‌کنند. به‌طور کلی، شهریه پیش‌دبستانی و مهدکودک در کانادا بین 450 دلار کانادا تا 1,300 دلار کانادا در ماه متغیر است.

در نظر داشته باشید که تحصیل در کانادا، البته در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان کانادایی یا کسانی که اقامت کانادا را دارند، به‌صورت رایگان است. همچنین فرزندان زیر 18 سال کسانی که مشغول کار یا تحصیل موقت در کانادا هستند هم می‌توانند از مزیت تحصیل در مدارس دولتی کانادا برخوردار شوند.

جمع‌بندی

تحصیل در مدارس کانادا با انواع مدارس دولتی، خصوصی و مستقل، تجربه‌ای با کیفیت و چندفرهنگی را فراهم می‌کند. هزینه‌های تحصیل در مدارس متغیر خواهد بود. محیط تحصیلی غنی از تنوع فرهنگی است که امکان دستیابی به تجربه‌های جدید را فراهم می‌کند. سیستم آموزشی کانادا از طریق ارائه خدمات حمایتی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها، به رشد شخصی و تحصیلی آن‌ها کمک می‌کند. در کل، تحصیل در مدارس کانادا فرصتی برای یادگیری موثر و توسعه شخصی فراهم می‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

1 روز پیش
|
9006 بازدید

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8641 بازدید

نی نی کست

نوشته

3 روز پیش
|
5434 بازدید