2109
رابطه بین خواهران و برادران بعد از زایمان

رابطه بین خواهران و برادران بعد از زایمان

3 هفته پیش بازدید164

تربیت فرزندان

تاثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران چیه؟ رابطه خواهری و برادری بعد از زایمان رو چه جوری باید مدیریت کنیم؟ تاثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران یه چالش خیلی مهم و حتی گاهی بغرنج برای والدین هست. رابطه بین خواهران و برادران بعد از زایمان خیلی تو رشد شخصیت بچه‌ها، روابط اجتماعی‌شون و حتی هوش اونا تاثیر داره. والدین سعی می‌کنن تا روابط بین خواهران و برادران رو بهبود ببخشن اما همیشه این روابط و مدیریت اونا خوب پیش نمی‌رن. برای مدیریت تاثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران چه راهکاری رو پیش رو دارین؟ نی نی سایت تو این مطلب می‌خواد برای مدیریت تاثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران نکات مهمی رو ارائه بده. با ما همراه باشین.

مدیریت روابط خواهر برادری توسط والدین

قانون اول برای مدیریت تأثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران

قانون اول برای مدیریت تاثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران این هست که اونا رو به هم نزدیک‌تر کنین. والدین مهم‌ترین افرادی هستن که می‌تونن باعث صمیمی‌تر شدن بچه‌ها تو خونه بشن. شما والدین عزیز اگه هوشمندانه و مبتکرانه عمل کنین، رابطه خواهری و برادری بعد از زایمان خیلی نزدیک‌تر و عمیق‌تر می‌شه. مثلا یکی از کارهایی که می‌تونین انجام بدین این هست که سعی کنین تا اونا تو یه موضوع خاص علیه شما متحد بشن و یه منافع مشترک داشته باشن. تو این شرایط ارتباط عاطفی اونا خیلی عمیق‌تر می‌شه. یه مثال دیگه این هست که اگه یکی از کوچولوهاتون برای کشیدن یه نقاشی از شما کمک بخواد، بهش بگین که نقاشی‌تون خوب نیست و در عوض نقاشی خواهر یا برادرت خیلی بهتر از منه و بیشتر می‌تونه کمکت کنه.

قانون دوم برای مدیریت تأثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران

برای مدیریت تأثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران این موضوع رو بپذیرین که کلکل کردن بین خواهر و برادر یه امر طبیعی هست و نباید خودتون رو اذیت کنین. درسته که تحمل کردن بگومگوهای مدام بچه‌هاتون خیلی سخته اما باید بدونین که این مشاجره‌ها کاملا طبیعی هستن. درواقع این کلکل یکی از راه‌های موثر برای تقویت مهارت‌های اجتماعی است. با مهارت‌های حل مسئله می‌تونین رابطه خواهری و برادری بعد از زایمان رو بهتر پیش ببرین. اول این‌که بپذیرین تو این مشاجره‌ها بچه‌ها یاد می‌گیرن که خواسته‌هاشون رو ابراز و از اونا دفاع کنن. درنهایت هم با همدیگه مصالحه و همکاری می‌کنن. دوم این‌که اصلا تو مشاجره‌های اونا دخالت نکنین. اگه هم چاره‌ای جزء مداخله نداشتین، پیدا کردن راه‌حل رو به عهده خودشون بذارین. مثلا اگه سر یه اسباب‌بازی دعوا کردن، اون بگیرین و بگین تا به توافق نرسیدین خبری از بازی نیست.

قانون سوم برای بهتر کردن رابطه خواهر و برادر بعد از زایمان

برای مدیریت هر چه بهتر تاثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران از کار گروهی کمک بگیرین. مثلا این قانون رو تو خونه وضع کنین که بچه‌ها باید با مشارکت هم سفره رو بچینن یا اتاق‌ها رو مرتب کنن.

قانون چهارم برای مدیریت رابطه بین بچه‌ها در خانواده

قانون مهم دیگه برای مدیریت رابطه بین خواهر و برادر بعد از زایمان پرهیز از مقایسه کردن اونا با همدیگه است. شما به‌عنوان والدین باید از شخصیت و ویژگی‌های تک تک بچه‌هاتون شناخت کافی داشته باشین و همه این ویژگی‌ها رو بپذیرین. مطمئنا همه انگشت‌های دست یکی نیستن. اگه بچه‌ها رو با همدیگه مقایسه کنین، کاری جزء ایجاد کینه و حسادت بین اونا نکردین. با این کار بچه‌هاتون اعتمادبه‌نفس‌شون رو از دست می‌دن. 

قانون چهارم برای مدیریت تأثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران

یکی از راه‌های مهم برای مدیریت هر چه بهتر تأثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران این هست که همه بچه‌هاتون رو به یه اندازه دوست داشته باشین. بچه‌هاتون کاملا به احساس شما نسبت به خودشون آگاهن و سریع هرگونه تبعیض رو متوجه می‌شن. اگه بچه‌هاتون رو به یه اندازه دوست داشته باشین، اونا بیشتر از همیشه به هم نزدیک می‌شن. همچنین تو بزرگسالی پشت هم در میان و از همدیگه حمایت می‌کنن.

بهترین روش تربیت فرزندان

حرف آخر

تولد بچه‌های جدید تو یه خانواده همیشه با چالش‌هایی همراهه که با راهکارهای اصولی و هوشمندانه والدین به‌راحتی می‌شه تأثیر زایمان بر روابط بین برادران و خواهران رو به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد. بهتره با پیروی از قوانین بالا یه محیط گرم و مطلوبی رو تو خونه ایجاد کنین.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها