2109
چه طور به کودک کمک کنیم تا با نداشتن برادر و خواهر کنار بیاید؟

چه طور به کودک کمک کنیم تا با نداشتن برادر و خواهر کنار بیاید؟

1400/02/21 بازدید1911

بچه ها در طول زندگی شان ممکن است از شما درخواست داشتن خواهر و یا برادر را داشته باشند و از نداشتن آن ناامید شوند که کسی جز خودشان در کنارشان نیست. زمانی که چند سال از به دنیا آمدن فرزند اول تان میگذرد خیلی از اطرافیان به شما میگوند که چرا بچه دومی را نمی آورید. ممکن است شما جوابشان را ندهید و یا دلایل خودتان را توضیح دهید. اگر این سوالات از سمت غریبه، دوستان و خانواده مطرح شود از نظر شما بی ادبی و مزاحمت است.اما وقتی فرزندتان از شما درخواست خواهر یا برادر داشت موضوع سخت و پیچیده تر میشود.

بسیاری از کودکانی که تنها هستند میل بیشتری به خواهر و برادر دارند. بچه هایی که بیرون از خانه اذیت میشوند نیاز پیدا میکنند به حمایت خواهر و یا برادرشان و حس خوبی بهشان دست نمیدهد. زمانی که بچه نتوانند احساسات خود را در برابر نداشتن خواهر و برادر کنترل کنند والدین هم به واکنش آنها سریع واکنش نشان میدهند و والدین میتوانند به فرزندشان کمک کنند تا ناامیدی شان برطرف شود و کمک به آنها کنند. سعی کنید تا اعتماد به نفسشان بالا برود و احساس ضعف نکنند. کارهایی را انجام دهید تا آنها حس ناامیدی نداشته باشند.

احساسات آنها را بپذیرید و تایید کنید:

والدین میتوانند به صحبت های فرزندشان گوش بدهند و احساسات فرزندشان را درک کنند و حرف آنها را تایید کنند و در مقابل حرفشان بگویند که : من میدانم که تو دلت یک خواهر و یا برادر میخواهد و در خواستی که تو از ما داری یه مقدار سخت و دشوار است . به او بگویید که خیلی خوشحال هستید از اینکه حرف های مهمش را به شما میگوید.



نسبت به سن فرزندتان به سوالاتش پاسخ دهید:

در یک سن خاصی برای والدین سخت است که بدانند چه چیزی را به فرزندشان بگویند و چه چیزی را نگویند. این قضیه زمانی که بچه دیگری ندارید ممکن است برایتان سخت و دشوارتر باشد. بهتر است در رابطه با سن فرزندتان اطلاعاتی را کسب کنید و راهی پیدا کنید تا توضیح دهید که چرا خواهر و برادر ندارد.

به خواسته شان توجه کنید:

همانطور که داشتن خواهر و برادر یک خواسته ساده است کودکان این تصور را دارند که داشتن خواهر و برادر برای این است که آنها یک همبازی داشته باشند و سرگرم شوند تا حوصله شان سر نرود. بعضی از کودکان این تصور را دارند که با داشتن کودک جدید در خانواده آنها ممکن است فراموش شوند و والدین باید برایشان توضیحاتی مرتبط با سوالاتشان داشته باشند.


با آنها صادق باشید و واقعیت را بگویید:

این را بدانید که هیچ وقت به فرزندتان امیدواری دروغ ندهید و به او دروغ نگویید. گاهی اوقات ممکن است همه چی برایشان متفاوت باشد. اتفاقات خوب را در خانواده خود ببینند. والدین می توانند در نظر بگیرند که آنها نیز آرزو می کنند همه چیز متفاوت باشد و سپس می توانند چیزهای خوب در مورد خانواده خود را دقیقاً همانطور که هست بگویند.

به آنها یاد بدهید تا با غم و اندوه مقابله کنند:

والدین میتوانند به فرزندشان آموزش دهند تا با کشیدن نقاشی، صحبت کردن، روزنامه نگاری و ورزش ناراحتی شان را فراموش کنند. میتوانید به آنها یادآوری کنید که در گذشته با انجام چه کاری احساس شادی و خوشحالی می‌کردند و دیگر حس ضعف ندارند و سعی کنید تا او را تشویق کنید تا احساس خوبی داشته باشد.

 

منبع: www.parents.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید