2109
خوراکی‌هایی که نی‌نی رو زیبا می‌کنه

خوراکی‌هایی که نی‌نی رو زیبا می‌کنه

1402/12/23 بازدید784

زیبایی جنین

برای داشتن نی‌نی زیبا چه غذایی بخوریم؟ همه ما در مورد تأثیر رژیم غذایی بر بارداری چیزهای زیادی شنیده‌ایم. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل یکی از اولین تصمیم‌هایی است که در دوران بارداری گرفته می‌شه. تو این دوران باید از بعضی از غذاها اجتناب بشه، در حالی که برخی دیگه باید به رژیم غذایی اضافه بشن. اما برای داشتن یه نوزاد زیبا چه غذاهایی رو باید مصرف کنید؟

چی بخوریم نوزاد خوشگل بشه؟

غذاهایی که باروری رو تقویت می‌کنه

مطالعات علمی ثابت می‌کنه که مصرف بعضی از مواد غذایی بر باروری زوجین تاثیر می‌زاره. بنابراین، قبل از اینکه حتی به بارداری و کودک فکر کنید، ابتدا باید روی بارداری متمرکز بشین. به منظور تسهیل این موضوع، تو اینجا چند غذای کلیدی رو برای اضافه کردن به رژیم غذایی زوجین جهت بهینه‌سازی لقاح آورده شده است:

برای مادر:

  • کربوهیدرات‌های با شاخص گلیسمی پایین: نشاسته، غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و ...
  • چربی‌‌های مفید: ماهی، دانه‌ها، روغن‌های گیاهی، روغن‌های غنی از امگا 3 و ...
  • پروتئین‌های گیاهی: حبوبات، غلات، سویا، دانه‌ها و ...
  • مصرف آهن: توت قرمز، سویا، غلات و ...

برای پدر:

  • ویتامین B9: جگر، مخمر، زرده تخم مرغ، کلم بروکلی، نخود فرنگی و ...
  • ویتامین B12: تخم مرغ، ماهی چرب، اردک، صدف و ...
  • ویتامین B6: مخمر، جوانه گندم، غلات و ...
  • ویتامین C: کیوی، لیمو، میوه‌های قرمز، فلفل دلمه‌ای و ...
  • ویتامین E: جوانه گندم، فندق، بادام، روغن‌های گیاهی و ...
  • سلنیوم: زرده تخم مرغ، دانه کنجد، پاستا سبوس دار و ...

برای داشتن نی‌نی زیبا و سالم رژیم غذایی پدر و مادر باید با فعالیت بدنی منظم و همچنین کاهش مصرف الکل و کافئین همراه باشه. در این مورد، ایده آل آن است که تمام زیاده روی‌ها را قبل از بارداری متوقف کنید تا خطرات اونا برای جنین محدود بشه.

غذاهایی که تو دوران بارداری باید خورد

در رحم مادر، جنین و همچنین مغز او به طور مداوم در حال رشد هست. برای کمک به رشد خوب جنین و همچنین برای اطمینان از داشتن یه نوزاد زیبا، مهمه که مادر به درستی خودش رو تغذیه و از غذاهای خاصی استفاده کنه. مطالعه‌ای که تو این مورد تو کانادا انجام شده نشون می‌ده که خوردن میوه باعث رشد شناختی کودک در رحم مادر می‌شه. هر چه مادر میوه بیشتری بخوره، کودک هوشیارتر و زرنگ‌تر می‌شه. با این حال، خوردن میوه تو این مورد تنها پارامتر مطرح نیست: مصرف ویتامین‌ها تو دوران بارداری، آموزش والدین، شیردهی و غیره هم همگی عواملی هستند که باید در نظر گرفته بشن. مصرف برخی گیاهان دارویی همچون عرق کاسنی هم برای داشتن جنین سالم و زیبا توصیه می‌شه که می‌تونید برای کسب اطلاعات سودمند تو این مورد به مقاله " تاثیر عرق کاسنی بر زیبایی نوزاد" ما مراجعه کنید.

در مورد مواد غذایی مورد توصیه برای داشتن نی‌نی زیبا همچنین لازم به یادآوریه که مصرف بیش از حد میوه هم می‌تونه برای مادر مضر باشه. بنابراین، لازمه که انواع میوه و سبزیجات رو به میزان لازم در رژیم غذایی گنجانده و تعادل مناسب را در این مورد رو رعایت کنید. همچنین مهمه که از مصرف غذاهای ناسالم پرهیز بشه: غذاهای خیلی چرب، خیلی شیرین یا الکل در دوران بارداری مضر هستن، چون این مصرف نامتعادل می‌تونه به رشد کودک در رحم آسیب برسونه. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مضرات رژیم غذایی ناسالم برای جنین می‌تونید به مقاله مربوطه اون تو سایت ما مراجعه کنید.

البته برای داشتن نی‌نی زیبا، غذا تنها پارامتری نیست که باید در نظر بگیرید. در این مورد همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب جهت حفظ رطوبت بدن توصیه می‌شه. در دوران بارداری، نوشیدن حداقل 1.5 لیتر آب توسط اکثر متخصصان توصیه شده. مادر می‌تونه تا 2 لیتر آب در روز بنوشه و بدین ترتیب، رشد و سلامتی و همچنین زیبایی جنین خودش رو تضمین کنه.

بعد از دوران بارداری چه بخوریم؟

اگه مادر تصمیم داره به فرزندش شیر بده، مهمه که به تغذیه صحیح حتی بعد از دوران بارداری ادامه بده تا کودک سالم بمونه. در واقع، مهمه که بعد از اتمام دوران بارداری از خوردن بیش از حد چربی، قند زیاد یا مصرف الکل خودداری کنید، چون بعضی از سموم می‌تونن در طول شیردهی به کودک منتقل بشن.

 تغذیه برای زیبایی جنین

به طور خلاصه، تغذیه سالم تنها به داشتن یه کودک زیبا مربوط نمی‌شه، بلکه به داشتن یه کودک سالم کمک زیادی می‌کنه و رشد اون رو بهینه می‌کنه. غذاهای خاصی وجود داره که می‌تونید بر اساس توصیه‌های پزشک خودتون انتخاب کنید تا به شما در یافتن تعادل مناسب کمک کنن. به ویژه، میوه‌ها و سبزیجات همیشه قبل و در طول بارداری توصیه می‌شن تا به سلامت کودک و به رشد صحیح اون در رحم کمک کنن.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها