2109
عوارض پیرسینگ واژن

عوارض پیرسینگ واژن

1402/12/08 بازدید510

پیرسینگ واژن

فقط 2 تا 8 درصد افراد عمل پیرسینگ واژن رو انجام دادن و در بین مردم چندان رایج نیست. این عمل از روم باستان شروع شده و اونا برای زیبایی و همچنین برای بردگان خودشون از اون استفاده می‌کردن. بعضی‌ها معتقدن که پیرسینگ واژن باعث زیبایی این ناحیه می‌شه و اعتماد به نفس اونا رو در رابطه جنسی بالا می‌بره. در این عمل زیبایی قسمتی از واژن سوراخ می‌شه و داخل سوراخ زیور آلاتی آویزون می‌شه. سوراخ کردن واژن یه اشتباهه و داخل واژن رو نمی‌شه پیرسینگ زد، فقط قسمت بیرونی دستگاه تناسلی رو می‌شه عمل پیرسینگ کرد. شاید بسیاری از زنان فکر کنن که این پیرسینگ باعث افزایش ارگاسم می‌شه، در صورتی که هیچ تاثیری روی این مسئله نداره.

 عوارض پیرسینگ واژن

عوارض پیرسینگ واژن:

شاید پیرسینگ واژن برای بعضی‌ها جالب و جذاب باشه، اما عوارض اون میتونه زیاد باشه. هیچ دکتری زدن پیرسینگ در این ناحیه رو توصیه نمی‌کنه چون عوارض کوتاه مدت و بلند مدت داره. عوارض پیرسینگ واژن عبارتند از:

1 _ خطر UTl: چون برای سوراخ کردن این ناحیه تماس دست و ابزار زیاده احتمال عفونت ادراری وجود داره. عفونت پیرسینگ اگه تکرار بشه به کلیه‌ها فشار میاره و گاهی باعث نارسایی کلیه می‌شه.

2 _ آسیب عصبی: پیرسینگ واژن می‌تونه سیستم عصبی واژن که باعث ایجاد احساس در رابطه می‌شه رو بی‌حس کنه و گاهی هم این سیستم رو به طور کامل یا جزئی بی‌حس می‌کنه.

3 _ رابطه دردناک: گاهی پیرسینگ در این قسمت باعث درد در رابطه می‌شه و در بعضی مواقع باعث خونریزی خواهد شد.

نمونه‌های دیگری از عوارض این پیرسینگ:

1 _ واکنش آلرژیک: زیورآلات مسی و نیکل بیشتر در پیرسینگ استفاده می‌شه. پوست این ناحیه خیلی حساسه و ممکنه باعث حساسیت در این قسمت بشه.

2 _ جای زخم: ممکنه جای پیرسینگ واژن زخم بشه. در اکثر خانم‌ها این عمل باعث ایجاد زخم می‌شه که دفع ادرار رو با مشکل رو به رو می‌کنه. با گذشت زمان و زایمان این قسمت دردناک‌تر خواهد شد.

3 _ خطر STl: هپاتیت و HlV باعث ابتلا به STl خواهد شد. اگه زخم به خوبی درمان نشه باعث می‌شه به انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها مبتلا شد که سلامتی رو به خطر می‌ندازه.

4 _ آسیب فیستول: سه مجرای جدا برای دفع مدفوع، ادرار و خون پریود هست که به اونا کانال فیستول می‌گن. اگه اشتباهی در سوراخ کردن واژن به وجود بیاد این کار دچار مشکل می‌شه و می‌تونه باعث عفونت بشه.

چطور می‌شه عوارض پیرسینگ واژن رو کمتر کرد؟

رعایت موارد زیر می‌تونه عوارض احتمالی رو کم کنه:

  • جنس نیوبیوم، استیل و تیتانیوم جزء بهترین جواهرات و زیورآلات هستن، چون خطر عفونت و واکنش حساسیتی در اونا کمتره.
  • بعد از انجام عمل پیرسینگ واژن باید تمام دستورالعمل‌ها به خوبی رعایت بشه.
  • ناحیه‌ای که پیرسینگ انجام شده باید با محلول نمکی رقیق و آب و صابون به خوبی شست و شو داده شود.
  • استفاده از بتادین، الکل و هیدروژن پراکسید ممنوعه.
  • پوشیدن لباس راحت و گشاد توصیه می‌شه تا دو هفته رابطه جنسی ممنوعه و بعد از رابطه باید ناحیه مورد نظر با آب یا محلول شور شسته بشه.
  • باید از استخر و وان داغ تا زمان خوب شدن کامل پرهیز کرد.

عمل پیرسینگ واژن چطوری انجام می‌شه؟

یکی از شرایط انجام این کار داشتن سن بالای 18 سال هست. در ابتدا پزشک بعد از معاینه درباره نوع پیرسینگ سوال می‌کنه. برای عمل پیرسینگ واژن اقدامات زیر باید انجام بشه:

  • ضدعفونی: پزشک متخصص قبل از انجام کار باید پوست ناحیه واژن رو کاملا ضدعفونی کنه.
  • علامت گذاری: با توجه به نوع عمل فرد باید ناحیه علامت گذاری بشه تا پزشک بدونه باید کدوم قسمت رو سوراخ کنه.
  • سوراخ کردن: وقتی نوع پیرسینگ انتخاب شد از یه لوله تغذیه که نوک تیزی داره که سوزن پیرسینگ هست استفاده می‌شه تا جواهر رو با سوزن در واژن بره و بعد سر اون رو می‌بندن.
  • تمیز کردن:قبل از اینکه سوزن رو پزشک از پوست خارج کنه باید ناحیه مورد نظر رو به خوبی تمیز کرده و اگه خونریزی داشت کار رو متوقف کنه.

پیرسینگ واژن عوارض داره؟

انواع پیرسینگ واژن:

  • پیرسینگ کلیت که در قسمت کلیتوریس انجام می‌شه و این ناحیه سوراخ می‌شه.
  • پیرسینگ غلفه در بالای کلیتوریس این پیرسینگ زده می‌شه که خیلی هم طرفدار داره.
  • پیرسینگ لابیا که بیشتر در اون جواهراتی سنگی به کار می‌ره و در ناحیه داخلی و خارجی لابیاها انجام می‌شه.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها