2109
علت تغییر تصورات تازه والدین از جنین

علت تغییر تصورات تازه والدین از جنین

1402/12/06 بازدید229

تصورات تازه والدین از جنین

یکی از احساسی‌ترین لحظه‌های زندگی وقتیه که والدین متوجه می‌شن که فرد جدیدی به نام فرزند داره وارد زندگیشون می‌شه. این دوران هم شیرینه هم با خودش مشکلات و مسائل زیادی رو به وجود میاره که گاهی اوقات باعث می‌شن تا تغییر تصورات تازه والدین از جنین رو به همراه داشته باشن. اوایل بسیار خوشحال و شاد هستین و ذوق دارین؛ اما به مرور ممکنه این روند خسته‌کننده بشه و مسئولیتای زیادی رو روی دوشتون بذاره. تغییر تصورات تازه والدین از جنین به علتای مختلفی روی می‌ده و در اکثر مواقع طبیعیه. در ادامه بیشتر در مورد این مسئله و دلایلش صحبت می‌کنیم.

 علت تغییر تصورات تازه والدین از جنین

تغییر تصورات تازه والدین از جنین و دلایل آن‌ها

اتفاقی که به‌عنوان تغییر تصورات تازه والدین از جنین شناخته می‌شه، همون چیزیه که باعث می‌شه تا یه دفعه شوق و ذوق والدین به نگرانیایی تبدیل بشه که اصلاً فکرشو هم نمی‌کردن. حتی ممکنه قبل از بارداری به وجود بیاد و از فرزندآوری منصرفشون کنه.

مشکلات جسمی و سلامت روان در بارداری

 از همون اوایل بارداری، مشکلات این دوره شروع می‌شه و توی ذوق خیلی از زوجین می‌زنه. حالت تهوع، بدغذایی، کمردرد و بسیاری موارد دیگه که در هر فردی شدتش فرق می‌کنه. در کنار شیرینی فرزنددار شدن، این مشکلات هم باعث تغییر تصورات تازه والدین از جنین می‌شن. سلامت روان در بارداری خیلی مهمه و گاهی افسردگی و ناراحتی‌هایی رو به همراه داره که باید باهاشون راه بیاین.

ظاهر نوزاد در سونوگرافی‌ها

تصورتون از فرزندتون ممکنه یه چهره زیبا و معصوم باشه که با چهره‌ای که در سونوها می‌بینید خیلی فرق می‌کنه. یه جنین با چهره‌ای که اصلاً زیبا به نظر نمی‌رسه. بعضی از والدین سونوهای مخصوص و رنگی رو انجام میدن تا بتونن چهره فرزندشون رو ببینن. تغییر تصورات تازه والدین از جنین اکثرا توی این مواقع اتفاق می‌افته. چهره‌ای که باهاش مواجه می‌شن اصلاً با اون چیزی که توی تصوراتشون وجود داره مشابه نیست و همین امر هم باعث می‌شه تا توی ذوقشون بخوره. نگران نباشین همة نوزادای زیبایی که دارین دور و اطرافتون می‌بینین زمان جنینی همین حالت رو داشتن. حتی ممکنه تا چند روز بعد از تولد هم ورم صورت و رنگ پوست خیلی براتون جذاب نباشه؛ اما به مرور یه فرزند زیبا و دوست داشتنی خواهید داشت.

گریه‌ها و بی خوابی‌ها عامل مهمی در تغییر تصورات تازه والدین از جنین

بعد از اولین دیدار، گریه‌ها و بی خوابی‌های نوزاد عرصه رو برای والدین تنگ می‌کنه! البته نباید این موضوع رو از یاد ببرین که دیدن فرزندتون به قدری شیرین و دلچسبه که این مشکلات رو تحمل می‌کنین. با این حال خستگی ناشی از بی خوابی و گریه نوزاد رو نمی‌شه نادیده گرفت. نوزاد وقت زیادی ازتون می‌گیره و ممکنه روزای اول حتی نتونین ساعتی هم برای خودتون وقت بذارین. سلامت روان در بارداری و پس از زایمان خیلی مهمه. مادر باید بتونه حال روحی خودش رو بهبود ببخشه تا دوران سخت پس از زایمان و عادت کردن به عضو جدید خانواده رو با موفقیت پشت سر بذاره.

مسائل اقتصادی و اجتماعی جامعه مؤثر بر شرایط والدین

از یه طرف سطح توقع بچه‌ها از زندگی بالا رفته و والدین به نسبت گذشته باید امکانات بیشتری رو براشون فراهم کنن. از یه طرف هم مشکلات اقتصادی زیادی وجود داره. تغییر تصورات تازه والدین از جنین و به طور کلی از فرزندآوری متأثر از این مشکلات هم هست. از نظر فرهنگی نیز تعداد زیاد فرزندان و تربیتشون خیلی به چالش کشیده شده و این امر باعث شده تا افراد زیادی سعی کنن تعداد فرزند کمتری داشته باشن و حتی به تک فرزندی قانع باشن. این موارد در کنار هم باعث می‌شه تا از نظر روحی هم خیلی والدین جدید علاقه‌ای به فرزندآوری نداشته یا از این موضوع واهمه داشته باشن.

تصورات تازه والدین از جنین

آیا تغییر تصورات تازه والدین از جنین مشکل آفرین است؟

تغییر تصورات تازه والدین از جنین که به صورت موقت رخ می‌ده، یه امر کاملاً طبیعیه. به هر حال با وارد شدن یه فرد جدید به زندگی به خصوص با مسئولیتا و مشکلات زیادی که به وجود میاد، والدین حق دارن از نظر ذهنی و جسمی کمی به هم ریختگی رو تجربه کنن. سلامت روان در بارداری و پس از اون کمی دستخوش تغییر می‌شه. با این حال باید زوج‌های جوان بدونن که فرزند شیرینی چند برابری رو نسبت به گذشته وارد زندگی شون می‌کنه و باعث می‌شه تا انگیزه شون به مراتب بیشتر از گذشته بشه. قطعاً تجربه‌ای خوب و خوشایند هست که نمی‌شه به راحتی ازش گذشت.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها