2109
۵ روش ایمن برای تسکین بثورات گرمایی در صورت کودک

۵ روش ایمن برای تسکین بثورات گرمایی در صورت کودک

1400/04/07 بازدید1371

بثورات گرما یک اتفاق بسیار رایج در نوزادان است. به همین ترتیب با افزایش دما و عرق می‌تواند به زیر پوست وارد شود و بثورات ایجاد شود. در حالی که ممکن است روی بازو‌ها و پا‌های کودک باشد، اما مکان معمول دیگری برای یافتن بثورات گرمایی صورت کودک است. از آنجایی که در بعضی موارد ممکن است دردناک باشد والدین می‌خواهند راه‌های ایمنی را برای تسکین بثورات گرما در اسرع وقت پیدا کنند. بثورات گرما در نوزادان زیر یک سال بسیار شایع است. این به این دلیل است که نوزادان قادر نیستند دمای بدن خود را به خوبی کنترل کنند. به همین ترتیب، حتی اگر درجه حرارت در خارج از خانه خیلی گرم نباشد نحوه لباس پوشیدن کودک یا پتویی که او را در آغوش گرفته می‌تواند باعث ایجاد بثورات شود. در اینجا روش‌هایی برای آرام‌سازی بثورات گرمایی در صورت کودک آورده شده است.

۱- استفاده از کمپرس آب خنک با صابون ملایم

بثورات حرارتی در اثر داغ شدن بیش از حد پوست و ایجاد عرق به وجود می‌آید. استفاده از کمپرس خنک برای پایین آوردن گرما روی پوست مکان بسیار خوبی برای شروع است. اگر همراه با صابون ملایم استفاده شود می‌تواند بلافاصله گرمای پوست را کاهش دهد. نوزادان قادر به تنظیم دمای بدن خود با هر فرکانس واقعی نیستند. این به این معنی است که حتی اگر والدین بیش از حد احساس گرما نکنند پوشیدن یک لایه لباس بیش از حد یا پتوی بیش از حد ضخیم باعث گرم شدن بیش از حد پوست می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد عرق می‌تواند ایجاد شود و اگر مدت زیادی در پوست بماند می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند. بنابراین استفاده از کمپرس خنک برای از بین بردن گرما و شروع به پاک کردن منافذ با یک صابون ملایم، اولین قدم خوب در مورد تسکین بثورات گرما در صورت است.

۲- استفاده از لوسیون کالامین

لوسیون کالامین برای بسیاری از بیماری‌های مختلف پوستی استفاده می‌شود زیرا خارش را متوقف کرده و ناحیه‌ای را که به آن مالیده می‌شود را خشک می‌کند. از آنجایی که بثورات گرمایی بثورات مبتنی بر عرق است، خشک کردن آن برای جلوگیری از گسترش بثورات مهم است. وقتی نوزادی بر روی صورتش بثورات گرمایی ایجاد می‌کند و از لوسیون کالامین استفاده می‌شود، باید تقریباً یک لحظه احساس تسکین داشته باشد. دلیل آن این است که لوسیون کالامین به سرعت خشک می‌شود. بنابراین آن را به یک روش خوب برای تسکین بثورات گرما تبدیل می‌کند.

۳- استفاده از خمیر جو دوسر

بلغور جو دوسر به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن سریع جواب می‌دهد تا علاوه بر جلوگیری از خارش و درد بثورات گرما، برخی از قرمزی‌ها را نیز از بین ببرد. برای تهیه یک خمیر بلغور جو دوسر، جو دوسر باید خرد شود و به صورت پودر در بیاید. سپس با افزودن آب کافی برای ایجاد خمیر غلیظ آن را روی صورت کودک بگذارید. اگر کودک آن را تحمل می‌کند قبل از اینکه آن را با آب خنک بشویید باید ۲۰ دقیقه روی محلی که التهاب دارد بگذارید. مهم است که به یاد داشته باشید هنگام از بین بردن پوست آن را مالش ندهید و هنگام خشک کردن آن را آغشته کنید تا بثورات گرما بیشتر تحریک نشود.

۴- استفاده از کرم هیدروکورتیزون

اگر بثورات گرما به حدی رسیده است که کرم ۱٪ هیدروکورتیزون تفاوتی در اندازه و قرمزی بثورات گرمائی ایجاد نمی‌کند و همچنین باعث خشک شدن آن نمی‌شود. پزشک ممکن است دوز بالاتر هیدروکورتیزون با تجویز دارو را توصیه کند کرم برای تسکین و درمان بثورات گرمایی صورت کودک است.

۵- کودک را خنک نگه دارید

به خصوص در ماه‌های گرم، نوزادان می‌توانند به سرعت عرق کنند. بنابراین نگه داشتن یک فن خنک‌کننده روی آن‌ها به بثورات گرمایی موجود کمک می‌کند. اگر کودک تعریق روی صورت خود را ادامه دهد بثورات گرمایی او تحریک می‌شود. با قرار دادن یک پنکه در مجاورت کودک، پوست او از هوای متحرک مداوم خشک می‌شود که به آرامش پوست کمک می‌کند. همچنین باعث خنک شدن کودک می‌شود و از این طریق دیگر لکه‌های گرما روی بدن او ایجاد نمی‌شود.

 

منبع: www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8452 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6093 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15079 بازدید